سرمایه‌گذاری کلان سان‌فرانسیسکو برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

لاندن برید، شهردار سان‌فرانسیسکو، چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا در آمریکا، از تخصیص بودجه دو میلیون دلاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در سراسر این شهر خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار سان‌فرانسیسکو ادعا کرده است که بودجه لازم را برای پیاده‌سازی پروژه‌های برتر در زمینه مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی فراهم خواهد آورد که این بودجه تا زمان اجرای هر طرح، در صندوق اداره محیط زیست شهر ذخیره خواهد شد. پیش از این مدیران چهارمین شهر بزرگ کالیفرنیا از رسیدن به هدف صفر انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۴۰ در شهر خبر داده بودند که تخصیص بودجه دو میلیون دلاری شهردار برای پیاده‌سازی پروژه‌های دوستدار محیط زیست، فرآیند تحقق این هدف را تسریع خواهد بخشید.

هدف صفر انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۴۰

اداره محیط زیست سان‌فرانسیسکو ادعا کرده است که می‌تواند به نهادهای اجتماعی در هفت دسته‌بندی پاداشی اهدا کند و در عوض از آن‌ها می‌خواهد طرح‌هایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ارائه دهند که به حذف آن‌ها از سازه‌ها و پسماندها منجر می‌شود. در واقع، نهادهای اجتماعی باید پروژه‌هایی در رابطه با کمپوست ضایعات، جذب شهروندان به‌ویژه ترغیب جوانان به انجام اقدامات دوستدار محیط زیست و سبزسازی فضاهای عمومی ارائه دهند تا در صورت تأیید طرح آن‌ها، جوایزی ارزشمند دریافت کنند، ضمن این‌که بودجه لازم به پیاده‌سازی این طرح‌ها اختصاص داده خواهد شد.

مدیران سان‌فرانسیسکو سهیم‌سازی نهادهای اجتماعی را در تحقق هدف صفر انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۴۰ ضروری می‌دانند زیرا مشارکت شهروندان را در پی دارد و این امر به سهم خود می‌تواند در اتخاذ سبک زندگی سالم که در کاهش انتشار گازهای آلاینده نقش مهمی ایفا می‌کند، بسیار اثربخش باشد.

دسته‌بندی‌های اداره محیط زیست برای کاهش انتشار گازهای آلاینده به شرح زیر خواهد بود:

گروه یک: حذف کربن از سازه‌های محیط زیست که در این راستا قرار است هزینه‌ای ۴۵۰ هزار دلاری برای افزایش ظرفیت نهادهای اجتماعی جهت الکتریکی‌سازی ساختمان‌ها قرار گیرد.

گروه دوم: برای این گروه، هزینه ۵۰۰ هزار دلاری در نظر گرفته شده و قرار است برای کمپوست پسماندهای کشاورزی و حمایت از کشاورزهای محلی مورد استفاده قرار گیرد تا در نهایت، محصولاتی سالم با بیشترین بازدهی تولید شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

گروه سوم: این گروه، ۳۰ هزار دلار برای ترویج استفاده از کمپوست در سان‌فرانسیسکو دریافت خواهند کرد و باید از آن برای آموزش کمپوست به دیگران به‌ویژه جوانان جهت انجام فرآیندهای آن بهره بگیرند.

گروه چهارم: ۷۲۰ هزار دلار به پیاده‌سازی پروژه‌هایی اختصاص داده خواهد شد که سان‌فرانسیسکو را در مسیر تحقق اهداف بلندپروازانه انتشار صفر پسماند یاری خواهد کرد.

گروه پنجم: ۷۵ هزار دلار برای اجرای طرح‌هایی در نظر گرفته شده است که به کاهش مواد شیمیایی مضر در سراسر سان‌فرانسیسکو کمک می‌کند.

گروه ششم: مدیران چهارمین شهر بزرگ کالیفرنیا مبلغ ۱۰۰ هزار دلار برای سبزسازی سان‌فرانسیسکو در نظر گرفته‌اند.

گروه هفتم: پروژه‌هایی با هدف آموزش جوانان، هزینه‌ای ۲۵ هزار دلاری را از آن خود خواهد کرد که در توسعه هدف صفر تولید پسماندها و در نتیجه به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

سرمایه‌گذاری کلان سان‌فرانسیسکو برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

کد خبر 612715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.