کاشت بیش از ۲ هزار گونه گیاهی در «بهشت» اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای توسعه فضای سبز خیابان بهشت ۶۰۰ اصله درخت و ۱۵۰۰ درختچه کاشته می‌شود، گفت: برای آبیاری این گونه‌های گیاهی ۱۶۱۱ متر لوله‌کشی انجام می‌شود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توجه به سرانه فضای سبز و حفظ تعادل‌های طبیعی در شهرها به خصوص شهرهای پرجمعیت و صنعتی اهمیت زیادی دارد و سرانه فضای سبز در اختیار منطقه ۹ شهرداری ۱۶.۲۹ و سرانه فضای سبز اکولوژیک ۱۸.۳ متر مربع است.

وی با بیان اینکه کمبود فضای سبز می‌تواند اختلالات جدی در روند حیات شهروندان و شهرها به وجود آورد، افزود: توسعه فضای سبز خیابان بهشت به مساحت سه‌هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در قالب این پروژه ۶۰۰ اصله درخت و ۱۵۰۰ درختچه کاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای آبیاری این گونه‌های گیاهی، ۱۶۱۱ متر لوله‌کشی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز به عنوان عضو جدایی‌ناپذیر پیکره شهرها در حفظ متابولیسم آن نقش اساسی دارد، تصریح کرد: در طرح توسعه فضای سبز خیابان بهشت کاشت گونه‌های مختلف شامل سرو، توت، رز و زرشک در دست اقدام است و در فاز نهایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از فضای سبز باید از سنین کم در کودکان نهادینه شود تا در آینده شاهد شهری سبز و آباد باشیم.

کد خبر 612686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.