لزوم اطلاع‌رسانی به موقع مسئولان جهت پیشگیری از وقایع ناگوار

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع مسئولان برای پیشگیری از حوادث و رخدادهای ناگوار گفت: وقتی اطلاع‌رسانی به موقع انجام نمی‌شود، باید هزینه‌های زیادی برای جبران آن بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان نثاری صبح امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم مهرماه_ در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اظهار کرد: کلمه «هنر» در فرهنگ دهخدا با عبارت‌های علم، معرفت، دانش، فضیلت، کمال، کیاست و زیرکی تعریف شده است.

وی هنر را درجه‌ای از کمال آدمی دانست که برای انسان هوشیاری، فضل و دانش را در بر دارد و افزود: نمود هنر صاحب آن را برتر از دیگران می‌کند همچنین هنر را می‌توان راهی برای انتقال عواطف و احساسات هنرمند به انسان‌های دیگر برشمرد؛ یعنی هنرمندان با خلق آثار بدیع آنچه را افراد عادی از درک آن عاجزند برای همگان قابل فهم کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان رسالت هنرمند را باقی‌گذاشتن اثری برای آسان کردن زندگی بشر دانست و یادآور شد: یک فرد با چنین ویژگی‌هایی هنرمند خوانده می‌شود و در استان اصفهان تعداد زیادی از این افراد در حوزه‌های مختلف وجود دارند.

وی با اشاره به فعالیت هنرمندان برجسته اصفهان در زمینه هنرهای نمایشی، نقاشی، قلمزنی، صنایع دستی، سخنوری و زمینه‌های گوناگون تاکید کرد: همگی از مسائل روز آگاه هستیم اما آنچه به عنوان یک مسئول در این حوزه اعلام می‌کنم آن است که امروز نیازمند ورود هنرمندان به میدان هستیم تا آنچه دیگران از فهم آن عاجزند را با بیان خود برای همگان قابل فهم کنند.

جان‌نثاری با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور گفت: در حوادث اخیر، عده‌ای به تحریک دشمنان به خیابان آمدند و شعارهایی دادند که از این جریان خواهیم گذشت و کار با روال ادامه می‌یابد اما از برخی مسائل نباید به راحتی گذشت زیرا برای کشور بسیار خطرناک هستند.

وی با اشاره به روند شکل‌گیری ناآرامی‌های اخیر خاطرنشان کرد: دختر جوانی از سنندج به تهران آمد، مورد تذکر گشت امنیت اخلاقی قرار گرفت و بر اثر حادثه‌ای که در مقر نیروهای امنیت اخلاقی برای او اتفاق افتاد از دنیا رفت، این اتفاق ممکن بود در هر جای دیگری رخ دهد اما احساسات جامعه به جوش آمد و اعتراضاتی شکل گرفت که گفته می‌شود در صورت انجام اطلاع رسانی مناسب امروز شاهد آنها نبودیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع مسئولان برای پیشگیری از حوادث اظهار کرد: وقتی اطلاع‌رسانی به موقع انجام نمی‌شود، باید هزینه‌های زیادی برای جبران آن بپردازیم.

وی شکل‌گیری اعتراضات با وجود اطمینان دهی مسئولان درباره پیگیری علل این حادثه افزود: پرسشی که در این ناآرامی‌ها ایجاد می‌شود آن است که چه رابطه‌ای بین سوزاندن قرآن یا آتش زدن پرچم و فوت یک خانم وجود دارد آن هم پرچمی که بر پیکر ۲۳۰ هزار شهید گلگون کفن کشور پیچیده شده است، چنین رفتارهایی اعتراض نیست.

جان نثاری با انتقاد از تلاش برای سست کردن پایه امنیت کشور در اغتشاشات اخیر ادامه داد: فردا چه کسی قرار است در کوچه و خیابان‌های شهر امنیت را برقرار کند وقتی پلیس که حافظ امنیت را در خیابان آتش می‌زنند؟ حتی کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر مورد تعرض قرار گیرند باید از سدی چه کسانی مورد دفاع قرار گیرند؟

وی حمایت همه‌جانبه رسانه‌های بیگانه و معاند را در ادامه جنگ رسانه‌ای دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن با همه ابزارها تلاش کرد در این جریان به ما ضربه وارد کند از کلام تا ابزارهای دیگر همه بسیج شدند تا به آنچه تمامیت ما به آن بستگی دارد مورد هدف قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان هنجارشکنی برخی از نوجوانان و جوانان را پیامد بی توجهی به آسیب‌های دوران کرونا اعلام کرد و گفت: از یک سال پیش تاکنون هشدارهایی درباره آسیب‌های دوران کرونا اعلام شد اما بی‌توجهی به آنها باعث وقایع امروز شد.

وی خاطرنشان کرد: همه‌گیری کرونا آسیب‌های اقتصادی زیادی به زندگی مردم وارد کرد اما خطرات و ضربه‌های سهمگین‌تری در این دوران به جامعه ما وارد شده که نتیجه آن‌را آن روز در مدارس، کف خیابان‌ها و بازار می‌بینیم.

جان نثاری اعتراض را حق مردم دانست و ادامه داد: باید ساز و کار درستی برای بیان اعتراضات مردم تعریف کنیم، کسانی که در خیابان شعار می‌دهند فرزندان ما هستند، که تعطیلی‌های دوران کرونا و حضور در فضای مجازی آسیب‌های زیادی به آنها وارد کرد.

وی با انتقاد از تعطیلی امور معنوی جامعه در دوره دو سال و نیمه کرونا گفت: همه نشست‌ها و مراسم مذهبی، اجتماعی و نشاط در این دوره بنا به ضرورت یا غیرضروری تعطیل شدند و فرزندانمان را به فضای مجازی ولنگاری فرستادیم که هر خبر و مطلبی را در دسترس قرار می‌دهد.

وی یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی را هدف‌گرفتن کیان خانواده اعلام کرد و گفت: نخستین آثار مشکلات دوران کرونا را در رفتار مسافران نوروزی ابتدای امسال دیدیم، اکنون نیز باید جدا از شعارها و انتقاداتی که مطرح می‌شود این موضوع مورد توجه قرار گیرد که مؤلفه‌های مهم و اساسی نظام‌جمهوری اسلامی در این وقایع نباید هدف حمله قرار گیرند.

وی مهم‌ترین عامل قدرت کشور را اعتقادات مذهبی عنوان کرد و یادآور شد: در طول ۲۰۰ سال گذشته ایران به هیچ کشوری حمله نکرده آنا بارها از سوی دشمنان مورد تجاوز قرار گرفته و هر بار در طول دوران پادشاهی‌های گذشته به‌شی از خاک کشور جدا شده است که جمهوری‌های شمالی ایران از آن دسته هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به دفاع قهرمانانه فرزندان این مرز و بوم در برابر تجاوز رژیم بعث عراق افزود: صدام با پشتیبانی بیش از ۱۰۰ کشور با ما جنگید اما حتی یک وجب از خاک ما را جدا نکرد زیرا هنگامی که وصیتنامه شهدا را می‌خوانیم ۹۹ درصد آنها هدف خود را تکلیف شرعی و اطلاعت از رهبری می‌دانستند و این اعتقادات مذهبی مهم‌ترین مؤلفه قدرت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر نوجوانان و جوانان تحت تأثیر القائاتی قرار گیرند و شعارهایی سر دهند این نگرانی وجود دارد که آرام بر ضد مولفه‌های قدرت خودمان اقدام کنیم و آن‌را دچار زوال کنیم.

جان‌نثاری از اهل فرهنگ هنر خواست با بیان نظرات و راهکارهای خود اجازه ندهند مولفه‌های قدرت ایران مورد تهدید قرار گیرد و تاکید کرد: در دوران پادشاهان گذشته این مؤلفه قدرت وجود نداشت بنابراین مقاومتی در برابر دشمنان صورت نمی‌گرفت اما امروز این تهدید وجود دارد که جوانانی که به نفع رژیم گذشته شعار می‌دهند از حوادث تاریخ آن دوران خبر ندارند.

وی باتاکید بر لزوم حل مشکلات ایران در دورن همین خانواده گفت: هر کجا که به طور روشن دست دشمن را در کار دیدیم، عقل حکم می‌کند از دشمن تبعیت نکنیم، باید اجازه دهیم جوانان حرف خود را بزنند ما نیز از رفع شبهه استقبال می‌کنیم و با همه اساتید، دانشجویان، مداحان و هیئت‌های مذهبی نشست‌هایی برگزار می‌شود تا با گفتگو، مشکلات را در خانواده خودمان حل کنیم.

کد خبر 612633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.