عملکرد آجرلو در استقلال چگونه بود؟

روز گذشته با اعلام رسمی باشگاه استقلال، مصطفی آجرلو مدیر عامل این باشگاه از سمت خود برکنار و با دستور وزارت ورزش‌وجوانان علی فتح‌الله‌زاده جایگزین وی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی آجرلو مدیرعامل پیشین استقلال روز_ یکشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ توسط وزارت ورزش‌وجوانان از سمت خود برکنار شد و با حکم حمید سجادی، وزیر ورزش، علی فتح‌الله‌زاده به عنوان جانشین وی منصوب شد.

عزل آجرلو ازجمله تغییرات بدون مشکل بود که آبی‌ پوشان تهران در چند سال گذشته تجربه کردند و می‌توان گفت تنها تغییری است که بدون آشفتگی و تجمع‌های هواداران این تیم شکل گرفت. آجرلو اگرچه با پیشینه‌ای نظامی پا به یکی از پرهوادار ترین باشگاه‌های ایران گذاشت و در بدو ورود انتقادات زیادی را متحمل شد، اما در طول یک فصل حضور خودش عملکرد مطلوبی را به جا گذاشت.

در ادامه قصد داریم برخی از فعالیت‌های آجرلو را مورد بررسی قرار دهیم:

همسو با افکار سرمربی آبی‌ها

پس از جدایی احمد مددی مدیرعامل وقت استقلال در سال ۹۹، آجرلو با پیشه‌ای نظامی مدیریت آبی‌ پوشان را از سال ۱۴۰۰ را برعهده گرفت. وی پیش از حضور در باشگاه استقلال، در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کرد اما موفق به کسب این منصب مدیریتی نشد. همین موضوع سبب شد در بدو ورود به جمع آبی‌ها، انتقادات زیادی نسبت به او وارد شود اما طولی نکشید که آجرلو همسو با نظرات مجیدی سرمربی وقت استقلال در راستای موفقیت این باشگاه گام برداشت.

پیش از آغاز لیگ بیست‌ویکم، با درخواست سرمربی آبی‌ها، آجرلو دست به خرید مهره‌هایی همچون رودی ژستد، کوین یامگا، عزیزبک آمانوف و سایر بازیکنان مدنظر وی زد تا برخلاف فصول گذشته، استقلالی‌ها خیلی زود تیم خود را برای حضور پرقدرت در لیگ برتر را آماده کنند.

از خرید مدافع تا حفظ نکردنِ سربازها

نیم‌فصل لیگ بیست‌ویکم اخباری مبنی بر سرباز بودن محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، مدافعان میانی استقلال به گوش رسید و مدیرعامل آبی‌ها در برخی از صحبت‌های خود اعلام کرد که به طور همه‌جانبه از بازیکنان این تیم حمایت خواهد کرد تا دست فرهاد مجیدی برای ادامه فصل خالی از مدافع نماند.

مدتی پس از صحبت‌های آجرلو، سازمان نظام‌وظیفه به‌طوررسمی اعلام کرد حضور یزدانی و مرادمند در استقلال غیرقانونی است تا این بازیکنان برای سربازی راهی ملوان بندر انزلی شوند؛ این درحالی بود که مدیرعامل آبی‌ پوشان برخلاف صحبت‌های خود عملاً موفق به حفظ این بازیکنان نشد.

با اینکه جدایی مدافعان استقلال شوک منفی را به این تیم وارد کرد اما طولی نکشید که مجیدی با خیال راحت دست به انتخاب «رافائل داسیلویرا» بازیکن اهل برزیل زد و آجرلو بدون دغدغه این بازیکن را جذب کرد تا چنین به نظر برسد که یکی از بزرگ‌ترین معضلات چند سال گذشته استقلال یعنی خرید بازیکن، با حضور این مدیرعامل برطرف شده باشد.

عملکرد آجرلو در استقلال چگونه بود؟

دستاورد بزرگ از تبلیغات محیطی؛ حرکت به سمت حق پخش

یکی از اقدامات مهم آجرلو، پس گرفتن حق تبلیغات محیطی از سازمان لیگ بود که برای باشگاه استقلال یک منبع درآمد خوب محسوب می‌شد. این اقدام سردار علاوه بر اینکه یکی از مهم‌ترین منبع درآمدهای باشگاهی را از سلطه سازمان لیگ بیرون کشید، زمینه‌ساز درخواست سایر باشگاه‌های لیگ برتر برای بازپس گرفتن تبلیغات محیطی شد. پس از کش‌وقوس‌های فراوان، مدیرعامل استقلال تهران موفق شد تبلیغات محیطی اطراف زمین را به این باشگاه برگرداند و این موفقیت سبب شد تا مدیر جاه‌طلب آبی‌ پوشان، دومین گام خودش را در راستای حق پخش تلویزیونی قاطعانه بردارد.

درگیری آجرلو با مدیران رسانه ملی بر سر موضوع حق پخش تلویزیونی که به نوعی حق طبیعی و یک منبع در آمد عالی برای باشگاه‌های لیگ برتری محسوب می‌شود، باعث شد تا برای مدتی تبلیغات محیطی استقلال توسط صداوسیما به نمایش گذاشته نشود.

جمع شدن اوضاع برآشفته استقلال پس از لیگ بیست و یکم

با جدایی مجیدی و پیوستن او به اتحادکلبا، شایعات فراوانی درخصوص نیمکت استقلال به گوش می‌رسید که جو هواداری این تیم را دچار تنش کرد. پس از نام بردن از گزینه‌های داخلی مانند رضا عنایتی، جواد نکونام، علیرضا منصوریان و برخی گزینه‌های خارجی درنهایت با کش‌وقوس‌های فراوان و برای مدت نسبتاً طولانی، «ریکاردو ساپینتو» به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها معرفی شد.

نکته جالب توجه در رابطه با نحوه مدیریت سردار در لیگ بیست‌ودوم، خرید بازیکنانی همچون سجاد شهباززاده، رضا میرزایی و تمدید با ارسلان مطهری و آرمان رمضانی پیش از انتخاب سرمربی جدید آبی‌ پوشان بود که انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

یکی دیگر از اقدامات وی که تا حدودی هواداران استقلال را از نحوه مدیریت آجرلو نا امید کرد، ناموفق بودن وی در حفظ کاوه رضایی و تنظیم کردن نوع قرار دادها بود که نهایتاً با جذب بازیکنانی همچون مهدی قایدی و محمد محبی به دست فراموشی سپرده شد.

عملکرد آجرلو در استقلال چگونه بود؟

افتخارات سردار آجرلو با استقلال

پس از پایان لیگ بیست‌ویکم وریا غفوری به عنوان کاپیتان آبی‌ پوشان پس از ۱۰ سال جام قهرمانی را بالای سر برد تا طلسم عدم موفقیت استقلال به پایان برسد. بدون تردید یکی از عوامل قهرمانی شاگردان ساپینتو در لیگ بیست‌ویکم حمایت‌های همه‌جانبه مدیرعامل باشگاه از بازیکنان و کادر فنی، پرداختی‌های به موقع، برگزاری اردوهای تدارکاتی متناسب با نظر سرمربی و خریدهای بی‌چون و چرایی بود که با نظر مستقیم مجیدی انجام شد.

دلیل جدایی سردار آجرلو از جمع آبی‌ها

درگیری مدیرعامل پیشین استقلال بر سر حق پخش تلویزیونی با سازمان صداوسیما که اشاره کوچکی به آن داشتیم یکی از دلایل جدایی آجرلو از استقلال است. پس از مخالفت رسانه ملی با درخواست سردار مبنی بر حق پخش تلویزیونی، باشگاه استقلال کش‌وقوس‌های خودش با این سازمان را ادامه داد، به‌ طوری‌که کادر مدیریتی آبی‌ پوشان اجازه حضور دوربین‌های صداوسیما در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی را به این سازمان نمی‌دادند.

اختلاف آبی‌ها سبب شد علاوه بر اینکه بازی‌های خانگی این تیم با حذف تبلیغات محیطی برگزار شود، اکثر برنامه‌های ورزشی و حتی رادیویی علیه این باشگاه و تصمیم آجرلو موضع‌گیری کنند. یکی دیگر از دلایل جدایی وی از سمت مدیریت استقلال، حواشی زیادی از جمله محرومیت برخی از بازیکنان این تیم و جریمه‌هایی است که گریبانگیر این باشگاه شد و می‌توان گفت تا حدودی دودستگی و اختلاف بین مدیریت و بازیکنان استقلال را افزایش داده بود. نهایتاً همه این عوامل دست به دست هم دادند تا روز گذشته سردار آجرلو برکنار و فتح‌الله‌زاده جایگزین وی شود. با این تفاسیر می‌توان گفت یکی از دوره‌های موفق استقلال در زمان مدیریت آجرلو با پیشینه‌ای نظامی اما دارای هوش مدیریتی بالا بوده است.

کد خبر 612618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Amir IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    حضور آجرلو در استقلال مساوی بود موفقیت های متعدد که یقینا عده ای از این بابت نگران بودن،یقین دارم برخی ها آجرلو رو با یه برنامه ریزی دقیق کله پا کردن اما هواداران قطعا قدر دانش هستن، بهترین دوره استقلال رو با مدیریت صحیحش رقم زد و قربانی کینه توزی ها شد