سازماندهی ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان طبق نقشه پهنه‌بندی خطر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نقشه پهنه‌بندی خطر در اصفهان برای نخستین بار در کشور تهیه و صفر تا صد نقاط ریسک این کلان‌شهر در آن پیش‌بینی شده است که بر اساس این نقشه چیدمان ایستگاه‌ها، نوع تجهیزات و آموزش نیروها را سازماندهی می‌کنیم.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اصفهان شهر توریستی، مذهبی، ساحلی، کوهستانی، ترانزیتی، صنعتی است و انواع تهدیدهای حوادث را داریم؛ لذا در سازمان آتش‌نشانی و دیگر ارگان‌های خدماتی باید آمادگی لازم را برای وقوع حوادث مختلف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طبق استانداردها به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی باید در شهر وجود داشته باشد، اما در حال حاضر تعداد ایستگاه‌های آتش‌‎نشانی اصفهان کمتر از استانداردهای جهانی است و این شهر نیازمند ۴۰ ایستگاه آتش‌نشانی است، افزود: اصفهان ۲۷ ایستگاه در نقاط مختلف شهر دارد و در ۱۲ نقطه دیگر برای ایجاد ایستگاه‌های جدید شناسایی شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات احداث ایستگاه میدان حج، خاطرنشان کرد: در صدد راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید در مناطق هفت، ۹ و ۱۳ و همچنین بازسازی ایستگاه‌های قدیمی و خرید تجهیزات جدید هستیم.

وی گفت: نقشه پهنه‌بندی خطر در اصفهان برای نخستین بار در کشور با همکاری معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و واحدهای عملیات و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی اصفهان تهیه و صفر تا صد نقاط ریسک خطر این کلان‌شهر در آن پیش‌بینی شده است که بر اساس این نقشه چیدمان ایستگاه‌ها، نوع تجهیزات و آموزش نیروها را سازماندهی می‌کنیم.

کاوه‌آهنگران با تاکید بر اینکه در حال حاضر آتش‌نشانی اصفهان هیچ مشکلی برای امدادرسانی ندارد و در تمام ساعات شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم، گفت: میانگین زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی اصفهان به محل حادثه، سه دقیقه و ۵۲ ثانیه است که از استاندارد جهانی کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ایستگاه‌های نزدیک به کوه صفه اکیپ‌های امداد و نجات کوهستان و در ایستگاه‌های حاشیه زاینده‌رود اکیپ غواصی مستقر شده است، همچنین ایستگاه‌های مرکز شهر به نسبت شرایط جغرافیایی، تجهیزات خاص خود را دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه در نزدیکی شهر اصفهان مقر انرژی اتمی قرار دارد و ممکن است به جهت وجود نیروگاه‌ها، حوادثی اتفاق بیفتد، نیاز بود که آتش‌نشانی اصفهان به تجهیزات هزمت یا مقابله با مواد شیمیایی، میکروبی و بیولوژیکی نیز مجهز شود، از این‌رو خودروی ویژه عملیات مقابله با مواد شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای (هزمت) با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خریداری شده است که در حال تجهیز آن هستیم.

وی اظهار کرد: برای تجهیز و کاربری‌سازی این خودرو بالغ بر سه میلیارد تومان نیاز داریم که تأمین اعتبار شده است و با خرید تجهیزات لازم، روند قانونی برای کاربری‌سازی آن در حال انجام است.

کد خبر 612615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.