ضرورت مناسب‌سازی معابر شهری برای جانبازان و معلولان

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: مناسب‌سازی معابر شهری برای جانبازان، معلولان و نابینایان در برنامه‌های اصلی شورای ششم شهر قرار دارد و اجرای این طرح سال آینده در بودجه شهرداری اعتبارات لازم پیش‌بینی خواهد شد.

بهمن کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ضرورت مناسب‌سازی معابر شهری برای جانبازان و معلولان، اظهار کرد: در راستای تحقق شهرسازی مدرن و توسعه پایدار شهری و تأمین رفاه حال شهروندان، معابر عمومی و مراکز مهم باید برای تسهیل تردد جانبازان، معلولان و نابینایان مناسب‌سازی شود.

وی افزود: معابر عمومی و مراکز مهم شهرها باید به نحوی برای جانبازان، معلولان و نابینایان مناسب‌سازی شود که این اقشار مهم و تأثیرگذار جامعه بتوانند به راحتی بدون ترحم و کمک دیگران در شهر تردد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی جهت مناسب‌سازی معابر و مراکز مهم این شهر برای جانبازان، معلولان و نابینایان توسط شهرداری انجام شده است و در شهر مشکلی برای تردد این افراد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در تمام پروژه‌های جدید شهر لاهیجان، مناسب‌سازی معابر برای جانبازان، معلولان و نابینایان در برنامه و دستور کار شورای اسلامی شهر قرار دارد و برای اجرای این طرح، سال آینده در بودجه شهرداری اعتبارات لازم پیش‌بینی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در سال ۱۳۹۹ لاهیجان و بندر آستارا با کسب امتیازات لازم توسط اداره کل بهزیستی استان گیلان برای ایجاد رمپ، خط عابر پیاده نابینایان و سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان در مناطق مختلف شهری به عنوان شهرهای بدون مانع استان انتخاب شدند.

لاهیجان با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 612601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.