تصمیم‌گیری شورای شهر دربی برای دهکده جدید شهر

شورای شهر دربی پس از سه سال غفلت از طرح دهکده جدید شهر که حدود دو هزار خانه برای منطقه به ارمغان می‌آورد، اقدامات لازم برای پیاده‌سازی طرح را انجام داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر دربی پس از گذشت سه سال از مغفول ماندن پروژه «دهکده باغ بی‌نهایت» شامل کمتر از دو هزار خانه جدید در حومه شهر، تصمیم گرفت برنامه‌هایی برای تکمیل آن تدوین کند. برنامه‌های پیشنهادی شورا برای این مسکن جدید نخستین بار در ژوئن و سپتامبر ۲۰۱۹ ارائه و تصویب شد اما هیچ‌یک از مراجع مربوطه تصمیمی در زمینه اجرای آن‌ها اتخاذ نکردند که این امر به‌معنای لغو درخواست‌های ارائه‌شده برای تکمیل طرح است. علاوه بر این مجوزهای اعطا شده تنها سه سال اعتبار دارد و پس از آن منقضی می‌شود و باید برای دریافت آن‌ها مجدد درخواست ارائه شود.

شورا برنامه‌ریزی‌های مورد نظر برای این دهکده را شامل ۱۸۵۰ خانه، یک مدرسه ابتدایی، چند مغازه‌، یک کافی‌شاپ و یک پمپ‌بنزین معرفی و اعلام کرد که قرار است رایزنی جدیدی در مورد مراحل اولیه فرآیند طرح محلی با هدف کلی بازنگری طرح توسعه تا پایان سال ۲۰۲۴ آغاز شود که نیازهای منطقه برای مسکن و فضای تجاری را تا سال ۲۰۳۹ مشخص می‌کند.

شورای شهر خاطرنشان کرد که اهداف دولت حکم می‌کند به‌عنوان حداقل نقطه شروع، دربی‌شایر جنوبی باید شاهد ساخت ۵۳۶ خانه جدید در هر سال باشد که معادل ۷۵۰۴ خانه جدید بین سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۹ حداقل در این منطقه است. دربی‌شایر جنوبی در حال حاضر یکی از مناطق بریتانیا در خارج از لندن است که بیشترین خانه‌های جدید در آن ساخته شده است.

مطابق با گزارش‌های شورای شهر، این منطقه در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ شاهد ایجاد ۱۰۳۵ خانه جدید بوده است که تنها ۱۵.۹ درصد از آن‌ها یعنی ۱۶۵ خانه به‌عنوان مسکن ارزان‌قیمت طبقه‌بندی شده است. به تفصیل جمعیت فعلی منطقه نیز در هر ۱۱۲ مایل مربع آن ۱۰۹ هزار و ۵۰۲ نفر ساکن هستند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۳۵ به ۱۲۳ هزار نفر افزایش داشته باشد. جنوب دربی‌شایر نیز از سال ۲۰۱۱ میزبان ۷۴۲۵ خانه جدید بوده است که ۱۳۳۹ عدد از آن‌ها معادل ۱۸ درصد، خانه مقرون‌به‌صرفه بوده است.

طبق گزارش شورای شهر، قیمت خانه برای بسیاری از ساکنان این نواحی مقرون‌به‌صرفه نیست و افزایش‌های اخیر قیمت خانه احتمالاً منجر به افزایش تعداد افرادی می‌شود که قادر به خرید یا اجاره خانه در منطقه نیستند. از سوی دیگر در این گزارش آمده است که روستاها و نواحی حومه‌ای مکان‌های جذابی برای زندگی محسوب می‌شوند و برای گردشگری نیز اهمیت بسیاری دارند، اما یک چالش کلیدی برای اجرای طرح‌های محلی، تضمین پایداری آن‌ها با ترویج مقادیر و انواع مناسب توسعه خواهد بود. علاوه بر این هرچند ارتباطات حمل‌ونقل بین شمال و جنوب منطقه بهبود یافته است این بخش در حالت کلی هنوز هم دارای ضعف‌های چشمگیر است.

شورای شهر دربی تصریح کرد که توسعه جدید باید زیرساخت‌های لازم را برای حمایت از رشد منطقه فراهم کند و این زیرساخت‌ها باید به‌موقع ارائه شود تا اطمینان حاصل شود خدمات و زیرساخت‌های حمل‌ونقل موجود تحت فشار قرار نمی‌گیرد. دسترسی محدود به پهنای باند پرسرعت نیز به‌عنوان مشکلی عمده در شمال غربی و اکثر بخش‌های روستایی این ناحیه شناسایی شده است که شورا برنامه‌های گسترده‌ای برای بهبود محدودیت حاضر از طریق طرح دیجیتال دربی‌شایر در نظر گرفته است.

از دیگر مواردی که در گزارش شورای شهر دربی آمده، این است که نیاز به حفظ سطح صدای قدم‌هایی که برداشته می‌شود و ضرورت ایجاد یک مرکز شهر پرجنب‌وجوش برای دربی بسیار مهم است و شورا به کار روی بهبودهای عمده در خیابان‌ها و فضاهای عمومی شهر ادامه خواهد داد. در این گزارش همچنین توضیح داده شده است که چون منطقه هدف ایجاد دهکده جدید شهر خود نیز تعداد زیادی خانه دارد که لازم است معماری آن‌ها مورد بررسی و حتی اصلاح قرار گیرد اما زمین بسیار کمی برای تحقق این هدف در دسترس است، منطقه مذکور به احتمال زیاد مجبور است با بعضی از اهداف کلی مسکن دربی سازگار شود.

شورای شهر در ادامه اعلام کرده است که دربی باید شاهد ساخت حداقل ۱۲۵۵ خانه در سال باشد حال آن‌که بعید است فرصت‌های کافی برای تطبیق با مقیاس شناسایی شده رشد مسکن در محدوده اداری شهر طی دوره طرح محلی نوظهور تا سال ۲۰۳۹ وجود داشته باشد. شواهد ظرفیت شهر دربی نقطه شروعی برای در نظر گرفتن این است که چه مقدار از نیاز باید در داخل شهر تأمین شود و چه میزان مازادی وجود خواهد داشت که ممکن است توسط مقامات منطقه بازار مسکن همسایه تأمین شود. منطقه بازار مسکن به دره عنبر، دربی و دربی‌شایر جنوبی مربوط می‌شود که همه توافق کرده‌اند در زمینه مسائل برنامه‌ریزی با یکدیگر همکاری کنند.

کد خبر 612504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.