سرمایه‌گذاری شورای شهر لیدز برای صرفه‌جویی انرژی

شورای شهر لیدز با پیاده‌سازی طرح‌های ارتقای سبز، هزینه قبوض انرژی مدارس ابتدایی، مراکز کودکان و ساختمان‌های عمومی شورای شهر را کاهش خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لیدز مبلغی بالغ بر ۴.۳ میلیون پوند برای ارتقای میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی مدارس ابتدایی سراسر شهر و ساختمان‌های موجود در مالکیت شورا سرمایه‌گذاری کرده است. به‌این‌ترتیب ساختمان‌های عمومی بیشتری در سطح شهر به‌روزرسانی‌های سبز صرفه‌جویی در مصرف انرژی را دریافت خواهد کرد و ۱۰ ساختمان شورا از جمله مراکز کودکان و مدارس ابتدایی در سال آینده به پمپ‌های حرارتی منبع هوا، پنل‌های فتوولتائیک خورشیدی و عایق‌بندی مناسب مجهز خواهد شد.

شورای شهر خاطرنشان کرد که این ارتقا به کاهش مصرف انرژی شورا برای کاهش بیشتر تأثیرات ناشی از افزایش قیمت انرژی بر بودجه شورا و در عین حال به کاهش ردپای کربن سالانه شهر تا حدود ۶۴۰ تن کمک می‌کند. انتظار می‌رود ارتقای جدید پس از تکمیل در سال ۲۰۲۳، به شورا کمک کند تا بیش از سه میلیون و ۲۹۰ هزار کیلووات ساعت گاز صرفه‌جویی کند و سالانه بیش از ۳۷۳ هزار کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر تولید کند.

برنامه تازه اعلام شده کربن‌زدایی ساختمان‌های شورای شهر، تکمیل‌کننده طرح‌های ارائه‌شده در اوایل سال جاری در راستای مقابله با افزایش هزینه قبوض انرژی پرداخت شده توسط شورا به دلیل تأثیرات جهانی افزایش قیمت گاز است و در ادامه طرح ۲۵ میلیون پوندی سال گذشته تدوین شده است که با نصب بیش از ۷۵۰۰ پنل خورشیدی و ۶۱ پمپ حرارتی در ۴۰ ساختمان متعلق به شورا همراه بود.

استراتژی انرژی شورای شهر لیدز که اخیراً توسط این نهاد تصویب شده است، با سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش ارتقای سبز ضروری شهر و تمرکز بر کاهش انتشار کربن، شامل هدف تأمین کل برق مورد استفاده توسط نهادهای محلی از منابع ایمن و کربن‌صفر تا سال ۲۰۳۰ می‌شود. بودجه ۴.۳ میلیون پوندی برای برنامه جدید شورا نیز از محل طرح کربن‌زدایی بخش عمومی تأمین مالی می‌شود که اداره آن برعهده وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی لیدز قرار دارد.

عضو اجرایی زیرساخت‌ها و اقلیم شورای شهر خاطرنشان کرد که در زمان افزایش فشار بر بودجه انرژی، از موضوع ارتقای سبز شهر بیشتر استقبال می‌شود و در شرایط فعلی این برنامه باعث می‌شود تسهیلات عمومی کلیدی از جمله مدارس ابتدایی و مراکز کودکان با قبوض ارزان‌تر انرژی مواجه باشند. این امر آن‌ها را قادر می‌سازد تا برای خدمات اجتماعی و آموزش‌های ارزشمند بیشتر هزینه کنند که برای آینده شهر بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 612502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.