هدف مدیریت شهری مشهد آماده کردن شهر برای تمام افراد است

شهردار مشهد با اشاره به اینکه شهری که نتواند به تمام افراد جامعه خدمات‌رسانی کند ناتوان و معلول است، گفت: هدف مدیریت شهری در دوره ششم، آماده کردن شهر برای تمام افراد و اقشار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در نشست صمیمی با جامعه نابینایان، اظهار کرد: حدود ۱۵ درصد جامعه را افراد دارای نیازهای ویژه تشکیل می‌دهند، از این رو در دوره ششم مدیریت شهری مشهد تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های شهر ازجمله افراد دارای نیازهای ویژه استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهر باید برای تمام ساکنان آماده شود و این مشکل شهر است که نمی‌تواند به اقشار مختلف خدمت کند، در خصوص درخواست نابینایان برای بهره‌بردن از قرآن و کتب ادعیه به خط بریل، خاطرنشان کرد: طبق قولی که داده بودیم، در حال حاضر کتاب‌های قرآن به خط بریل آماده تحویل شده است و کتاب‌های آداب زیارت حضرت رضا (ع) و زیارت امین‌الله به خط بریل منتشر و رونمایی شد.

شهردار مشهد در خصوص استفاده جامع نابینایان از فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی این شهر، گفت: چندی است که تعدادی از سالن‌ها و فرهنگسراها برای استفاده در اختیار نابینایان قرار داده شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به درخواست جامعه نابینایان برای ایجاد فضای بازی کودکان در بوستان‌ها، تصریح کرد: با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان بومی تعدادی وسیله بازی برای استفاده افراد دارای معلولیت ازجمله مسیری برای دویدن نابینایان طراحی شده است و در بعضی از بوستان‌های شهر نصب شده است که این کار ادامه پیدا می‌کند.

ارجائی ادامه داد: در مجموع معتقدیم مشهد به مجموعه‌ای ورزشی یا دهکده المپیک برای افراد دارای نیازهای ویژه نیاز دارد و بر همین اساس به دنبال زمینی مناسب برای این کار هستیم.

کد خبر 612447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.