جهاد تبیین اولویت مبلّغان باشد/ لزوم چاره‌اندیشی روحانیون برای مسئله تفاوت نسل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف اعتقادات نسل جوان و نوجوان گفت: راه حل مقابله با این توطئه‌ها، جهاد تبیین است؛ به این معنا که با هر ابزار ممکن از اسلام و انقلاب برای مردم بگوییم. به همین دلیل جهاد تبیین باید اولویت اول مبلغان باشد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی در همایش توانمندسازی اعضای شبکه تبلیغ استان اصفهان و خانواده‌های آنها، با تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امروز دشمن قصد جان اسلام را کرده و معنویت و روحانیت را نشانه گرفته است اما نمی‌دانند که قدرت اسلام و روحانیت، الهی و معنوی است.

وی با تاکید بر ضرورت ورود روحانیت به مسائل گوناگون در حوزه جوانان و نوجوانان، افزود: روحانیون، مظلوم‌ترین، گمنام‌ترین و مجاهدترین افراد در خط نورانی اسلام هستند و اکنون که دشمن همه توان خود را برای خدشه به اسلام و روحانیت به کار گرفته است آنها باید برای جوانان دانشگاهی، نوجوانان و خروج از تفاوت نسل چاره‌ای بیندیشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از روحانیون خواست تنها به نماز و منبر اکتفا نکنند و گفت: باید کاری کنیم نسل جوان ما را بفهمد؛ دور بودن از نسل جوان عواقب خطرناکی در عرصه‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

وی خدمت در عرصه تبلیغ دین را توفیق سربازی امام زمان (عج) دانست و ادامه داد: باید با هر آنچه در توان داریم برای رضای الهی و خشنودی امام زمان (عج) تلاش کنیم.

مقابله با توطئه‌ها از طریق جهاد تبیین

حجت‌الاسلام والمسلمین فوقی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور خاطرنشان کرد: اگر این اتفاقات در کشوری مانند آمریکا بیفتد حتماً از پا در خواهد آمد اما دیده‌بانی رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم بصیر، دشمن را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف اعتقادات نسل جوان و نوجوان گفت: راه حل مقابله با این توطئه‌ها، جهاد تبیین است؛ جهاد تبیین یعنی با هر ابزار ممکن از اسلام و انقلاب برای مردم بگوییم به همین دلیل جهاد تبیین باید اولویت اول مبلغین باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تقدیر از تعامل رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان با مبلغان ادامه داد: در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی یک اداره نیست، بلکه همه فعالان عرصه نهضت تبلیغات اسلامی، یک عزم همگانی برای رسیدن به فریاد اندیشه‌های نوجوانان و جوانان دارند و فقط تماشاچی اتفاقات نیستند.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های رهبری معظم انقلاب همیشه افق‌های آینده را برای ما روشن می‌کند، افزود: امروز جوانِ ما از روحانیت محبت و دستگیری و پاسخ می‌خواهد؛ ارتباط مؤثر با جوانان و نوجوانان، آن چیزی است که پیامبر (ص)، ائمه (ع)، علما، امام راحل (ره) و شهدا به ما آموختند و امیدواریم بتوانیم خود را در این مسیر قرار دهیم تا شاهد نسل جدیدی متناسب با رویش‌های انقلاب باشیم.

کد خبر 612430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.