۸۸ درصد تاکسی‌های اهواز اسقاطی است

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به کمبود شدید تاکسی در این کلان‌شهر، گفت: ۸۸ درصد تاکسی‌های اهواز بالای ۱۰ سال عمر دارد و باید اسقاط شود.

به گزارش ایمنا، امیر صفی‌خانی با بیان اینکه خودروی زرد با پلاک «ت» به عنوان تاکسی مشخص شده است، اظهار کرد: در کلان‌شهر اهواز ۱۹۴۵ تاکسی اسمی وجود دارد که از این تعداد، ۷۳ خودرو ون است و حدود ۲۵۰۰ خودروی خط‌دار نیز برای جابه‌جایی مسافران سامان‌دهی شده است.

وی افزود: در حالت استاندارد باید در اهواز ۱۰ هزار تاکسی وجود داشته باشد، این در حالی است که ۸۸ درصد تاکسی‌های اهواز بالای ۱۰ سال عمر دارد و باید اسقاط شود.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: روزانه دو میلیون سفر در شهر اهواز انجام می‌شود که تعدادی از این سفرها باید توسط ناوگان حمل‌ونقل از جمله مترو و اتوبوس انجام شود، اما با توجه به تکمیل نشدن پروژه مترو و کمبود شدید اتوبوس، مردم باید توسط تاکسی جابه‌جا شوند که در چنین وضعیتی، مسافران توسط خودروهای شخصی یا خودروهای سامان‌دهی شده جابه‌جا می‌شوند.

صفی‌خانی تصریح کرد: موضوع حمل‌ونقل عمومی با زندگی و رفاه مردم در ارتباط است، حل این مسائل تنها از عهده سازمان تاکسیرانی برنمی‌آید و تولیدکنندگان تاکسی باید وضعیت اهواز را ویژه ببینند. بانک‌های خوزستان نیز باید با اختصاص وام به رانندگان، شرایط خرید خودرو را تسهیل کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 612397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.