سردیس اسطوره‌های شاهنامه در پارک ایران کوچک نصب شد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از نصب سردیس سه شخصیت‌ اسطوره‌ای شاهنامه شامل رستم، سهراب و آرش کمان‌گیر در پارک ملی ایران کوچک خبر داد.

رمضان‌علی پوررستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سردیس ۱۵ تن از مشاهیر ایران‌زمین در باغ فرهنگ پارک ملی ایران کوچک، اظهار کرد: علاوه بر تندیس مشاهیر ادب پارسی، پنج سردیس نیز از شهدا و مفاخر برجسته کرج شامل سردیس‌های شهید «آقامهدی شرع‌پسند»، سردار شهید «حاج یدالله کلهر»، تیمسار شهید «ولی‌الله فلاحی» و سردیس چهره‌های ارزشمند البرزی استاد «جلال مقامی» و مرحوم «ابوالحسن فرهودی» در پارک ملی ایران کوچک جانمایی و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به جانمایی المان مرحوم فاتح یزدی با ارتفاع حدود ۳.۵ متر از جنس بتون گلاسه در پارک ایران کوچک، افزود: نه تنها چهره‌های ارزشمند، بلکه تمام افرادی که به مردم این شهر خدمت کرده‌اند، دِین بزرگی بر گردن ما دارند و مدیریت شهری کرج و معاونت زیباسازی این سازمان وظیفه خود می‌داند که به پاس زحمات آنها، مجسمه این افراد را در سطح شهر نصب کند و آنها را به عموم شهروندان و گردشگران بشناساند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه المان‌ها از جمله بناهای مهم در طراحی و معماری شهری محسوب می‌شود که می‌تواند بیانگر هویت، شخصیت شهر باشد، افزود: آثار حجمی و مجسمه‌های شهری به تدریج می‌توانند هویت هر منطقه از شهر را شکل دهند.

وی از نصب سردیس سه شخصیت اسطوره‌ای شاهنامه شامل رستم، سهراب و آرش کمان‌گیر در پارک ملی ایران کوچک خبر داد و گفت: طی سه سال گذشته این سازمان تلاش کرده است تا با همکاری هنرمندان بتواند حس هویت و تعلق خاطر را با بهره‌گیری از المان‌های شهری ارتقا دهد.

پوررستمی ادامه داد: نصب المان‌های موضوعی در مکان‌های مرتبط همچون المان مادر در میدان مادر، المان دهقان فداکار در محل تولد این قهرمان ملی، المان مهر پدری در محل سکونت پدری که از فرزند معلول خود مراقبت می‌کرد و زکریای رازی در ورودی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی منجر به تعریف مفاهیم بزرگ‌تری چون تعلق خاطر و حس شهروندی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فراخوان مسابقه طراحی المان پروژه پارک‌رود اعلام شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تسریع در روند اجرای این پروژه با طراحی و معماری فاخر، ورودی‌های شهر نیز با توسعه فضای سبز و نصب مبلمان شهری ساماندهی می‌شود.

کد خبر 612373

برچسب‌ها