نخستین ایستگاه بین‌المللی فرود کابلی در کاتالونیا

بارسلونا تا سال ۲۰۲۷ میزبان نخستین تاسیسات بین‌المللی فرود کابلی خود و دومین تاسیسات اسپانیا در این زمینه خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ۹۸ درصد از ترافیک اینترنت جهانی از طریق کابل‌های زیردریایی انجام می‌شود و این امر واقعیتی به حساب می‌آید که اهمیت حیاتی این کابل‌ها را برای دنیای مدرن نشان می‌دهد.

کابل‌های زیردریایی با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال، راهی برای ارتباط میان کشورها و قاره‌ها محسوب می‌شود و عبارت است از کابل‌های فیبر نوری که کف اقیانوس قرار می‌گیرد و دو یا چند نقطه را به هم متصل می‌کند. این کابل‌ها اغلب هزاران مایل طول دارند و می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را به‌سرعت از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنند. به‌عبارت دیگر جهانی که به‌سرعت در حال بی‌سیم شدن است تمام اتصالات خود را از سیم‌های زیر اقیانوس‌ها دارد.

اسپانیا اعلام کرد قصد دارد ایستگاه فرود کابلی بارسلونا (CLS) را که هدف آن تبدیل شدن به پورت دیجیتال و دروازه اینترنت مدیترانه است، تا سال ۲۰۲۷ به ظرفیت کامل برساند. این تأسیسات که نخستین بندر فرود کابل زیردریایی اینترنتی بین‌المللی کاتالونیا و دومین ایستگاه فرود کابلی در اسپانیا بعد از تأسیسات بیلبائو (در منطقه باسک) محسوب می‌شود، در حومه شمالی «سنت آدریا د بسوس» قرار دارد و توسط مقامات دولتی به‌عنوان یک «زیرساخت استراتژیک» برای منطقه خودمختار کاتالونیا توصیف شده است.

تأسیسات کاتالونیا در حال حاضر تحت مالکیت و مدیریت شرکت بزرگ مخابراتی بارسلونا قرار دارد و با هدف میزبانی از هشت کابل فیبر نوری زیردریایی مختلف که ترافیک اینترنت را بین اروپا، آسیا، آفریقا و حتی آمریکای شمالی انتقال می‌دهد و قادر خواهد بود کاتالونیا را به کل جهان وصل کند، ظرفیت و قدرت عملیاتی بسیار بزرگ‌تری از تأسیسات بیلبائو دارد.

تأسیسات مذکور به‌زودی میزبان دو کابل زیردریایی خواهد شد که تا پایان سال فعالیت خود را آغاز می‌کند. پیش‌نویس برنامه‌های موجود برای افزودن کابل‌های بیشتر به آن نیز به‌تدریج ارائه خواهد شد، با این وجود انتظار می‌رود سومین کابل در تابستان ۲۰۲۴ راه‌اندازی و ظرفیت کامل تأسیسات تا ۲۰۲۷ محقق شود.

اسپانیا امیدوار است که تأسیسات کاتالونیا جایگزینی برای شهر مارسی فرانسه باشد که در حال حاضر میزبان بزرگترین هاب فرود کابل در دریای مدیترانه است.

کد خبر 612304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.