آیا آرسنال امسال قهرمان خواهد شد؟

کارشناسان رسانه «گل» انگلیس، شانس قهرمانی آرسنال را در لیگ برتر بررسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منچسترسیتی با حضور ارلینگ هالند در خط حمله غیرقابل مهار به نظر می‌رسد اما آرسنال در صدر جدول لیگ برتر فوتبال انگلیس قرار دارد. خبرنگاران و سردبیران رسانه GOAL بر سر اینکه چه تیمی در آخر فصل در صدر جدول قرار می‌گیرد بحث کرده‌اند.

شروع فوق‌ العاده آرسنال در فصل جدید، دنیای فوتبال را شگفت‌زده کرده است. آیا میکل آرتتا اسطوره واقعی است؟ آیا آن‌ها می‌توانند در این فصل همه را شگفت‌زده کنند و عنوان قهرمانی لیگ برتر را از منچسترسیتی بگیرند؟

پیروزی هیجان‌انگیز چند هفته پیش مقابل لیورپول که پشتوانه پیروزی دربی شمال لندن مقابل تاتنهام بود، لحظه‌ای بزرگ برای توپچی‌های جوان آرتتا بود. این بزرگ‌ترین آزمونی بود که تاکنون با آن روبه‌رو شده‌اند و آن را با سبکی معمولی هیجان‌ انگیز پشت سر گذاشتند. بنابراین، آیا می‌توانند کاری غیرقابل تصور انجام دهند و برای نخستین‌بار از سال ۲۰۰۴، قهرمان لیگ برتر را به آرسنال بازگردانند؟

در این خصوص از چند نفر از اعضای تیم GOAL خود خواسته شده تا نظرات خود را بیان کنند:

چارلز واتس، خبرنگار آرسنال

آیا آرسنال می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود؟ این پرسشی است که درحال‌حاضر هیچ‌کس در باشگاه نمی‌خواهد به آن پاسخ دهد. پس از پیروزی سه بر دو مقابل لیورپول، این پرسش از «میکل آرتتا» پرسیده شد و به شکل جالبی این موضوع را کنار گذاشت، همان‌طورکه طی چند مورد در هفته‌های اخیر این کار را انجام داده است. سپس همان سوال را از گابریل مارتینلی پرسیدم، اگرچه او جرأت کرد اعتراف کند که این چیزی است که او و هم‌تیمی‌هایش رؤیای آن را داشته‌اند، اما از جمله «ما هر بازی را جدی می‌گیریم» استفاده کرد.

آیا آرسنال امسال قهرمان خواهد شد؟

واقعیت این است که ما فقط ۶ بازی به پایان نیم‌فصل داریم. آرسنال مانند یک قطار کارش را شروع کرده است و اکنون یک باور و یکپارچگی در اطراف باشگاه وجود دارد که شاید این اتحادی در دوران شکوه شکست‌ناپذیری تحت رهبری «آرسن ونگر» دیده نشده باشد.

آن‌ها در صدر جدول هستند و شایستگی حضور در آنجا را دارند. با این حال، اینکه آیا می‌توانند در این جایگاه باقی بمانند، یک موضوع متفاوت است. هنوز فکر می‌کنم این عنوان متعلق به منچسترسیتی است که باید تقدیم آن‌ها شود، نمی‌توانم تصور کنم که افراد زیادی با من مخالف باشند، اما این بدان معنا نیست که آرسنال نمی‌تواند آن را ببرد؛ البته که می‌توانند قهرمان شوند.

همان‌طورکه پاسخ‌های آرتتا درمورد شانس قهرمانی تیمش، کهنه و قابل پیش‌بینی است، اما حرف‌های من هم درست است. آن‌ها شانس قهرمانی دارند. نکته کلیدی برای آرسنال این است که بازی به بازی کارش را ادامه دهد. اگر بتوانند تا حدود مارس در همین فرم خوب بمانند، پس چه کسی می‌خواهد بگوید که شانس قهرمانی ندارند؟ لستر ۶ سال پیش نشان داد که چه کاری می‌تواند انجام داد، بنابراین هرکسی که شانس‌های آرسنال را نادیده بگیرد، احمقانه خواهد بود.

من سیتی تا اینجا، استثنایی بوده است، ارلینگ هالند کاملاً دیوانه وار بوده است. اما علی‌رغم همه اینها، آنها هنوز هم در مورد جدول لیگ از پایین به آرسنال نگاه می‌کنند و از این تیم هراس دارند.

درحال حاضر تیم آرتتا، بهترین تیم انگلیس است. همانطور که کلیشه قدیمی می‌گوید، جدول لیگ دروغ نمی‌گوید. واضح است که تیم به اندازه سیتی قوی نیست، اما لستر در فصل ۱۶-۲۰۱۵ هم قوی نبود. مردم ممکن است به این فکر کنند که اگر گابریل ژسوس یا بوکایو ساکا یا گابریل مارتینلی مصدوم شود چه اتفاقی برای آرسنال می‌افتد. اما اگر هالند مصدوم شود چه؟ یا کوین دی بروین؟ سیتی ممکن است مملو از استعدادها و ستاره‌ها باشد، اما جایگزین کردن این بازیکنان بسیار سخت است.

آیا آرسنال امسال قهرمان خواهد شد؟

بنابراین آرسنال باید کاری را که انجام می‌دهد، ادامه دهد؛ تنها تا زمانی که ممکن است در این کورس بماند، همه از آن‌ها انتظار دارند که لغزش کنند. تنها چیزی که از ابتدای فصل شنیده‌ ایم این است که «آن‌ها هنوز با تیم بزرگ و روی فرمی بازی نکرده‌اند.» در ۹ بازی، سه بازی مقابل به اصطلاح «شش تیم بزرگ» انجام داده‌اند و همچنان در صدر جدول قرار دارند. بنابراین این یک حرف بی‌ربط است. آیا آرسنال قهرمان لیگ خواهد شد؟ بعید می‌دانم، اما اینکه آیا شانس برای انجام این کار دارند را باید بگویم بله، بدون شک!

نیل جونز، خبرنگار لیورپول

با وجود مشکلات لیورپول، دیدار برابر آرسنال، این یک گام بزرگ رو به جلو در «چالش این فصل برای آرسنال است؟» این مهم‌ترین برد فصل نبود، اما چیزی که نشان داد این بود که آرسنال چقدر از گذشته درس گرفته و چه مقدار در زمان میکل آرتتا به آن اضافه شده است. به طور خاص، شدت پرخاشگری بازیکنان کنترل شده و قدرت ذهنی هم همین‌طور. همه چیزهایی که آن‌ها طی سال‌های گذشته به طور مرتب به آن متهم شده‌اند. صادقانه بگویم، آرسنال درست در راه بازگشت به سال ورژن ۲۰۰۴ است.

استعدادهای زیادی در آنجا وجود دارد، اما حفظ استحکام بازیکنانی مانند پارتی، ژاکا و سالیبا کلید مهم توپچی‌ها خواهد بود. عمق ترکیب ممکن است یک مشکل باشد، به خصوص در هافبک میانی یا دفاع میانی، اما با توجه به اینکه بازیکنانی مانند تومیاسو، نکتیاه، تیرنی، اسمیت رو و ویرا هنوز واقعاً در این فصل به طور کامل بازی نکرده و حضور ندارند، دلیلی وجود دارد که باور کنیم آن‌ها می‌توانند در راه قهرمانی برابر منچسترسیتی مقاومت کنند.

طبیعتاً با ظهور لیورپول تحت هدایت «یورگن کلوپ» مقایسه‌هایی صورت گرفته است و می‌توانم دلیل آن را بفهمم. شک‌هایی درمورد جوانان آرسنال و سرمربی جوان آن‌ها وجود دارد و آنها مانند باشگاهی هستند که تصمیمات بسیار خوبی در بازار نقل و انتقالات اتخاذ کرده و تصمیمات ضعیف را برای مدت طولانی گرفته است. آن‌ها با هدف بازی می‌کنند و هواداران خود را امیدوار کرده‌اند و همان‌طورکه در آنفیلد دیدیم، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

آیا آن‌ها می‌توانند فرم نمایش‌های خانگی خود را در بازی‌های بیرون از خانه هم حفظ کنند؟ آیا می‌توانند به استمفورد بریج یا اتحاد یا آنفیلد یا تاتنهام بروند و نتیجه لازم را کسب کنند؟ آن‌ها در اولدترافورد شکست خوردند و ما هنوز نخواهیم دید که به یک نتیجه باخت سنگین چه واکنشی نشان خواهند داد. آن‌ها یک باخت سنگین تجربه خواهند کرد، می‌توانید از آن مطمئن باشید. اما در حال حاضر، تیم خوبی دارند و باید بر این موج سوار شوند. لیگ برتر به یک آرسنال قوی نیاز دارد و در حال حاضر، همین‌گونه هستند.

جاناتان اسمیت، خبرنگار منچسترسیتی

اگر از یکی از هواداران منچسترسیتی بپرسید که چه تیمی بزرگ‌ترین تهدید برای آن‌ها قبل از سفر لیورپول به امارات بود، بیشتر آن‌ها همچنان نگران تیم یورگن کلوپ هستند، اما این باور در حال افزایش است که آرسنال ممکن است تیمی باشد که باید همه، نمایش آن‌ها را تماشا کنند. مطمئناً، سیتی چیزهای زیادی درمورد کیفیت ستاره‌های سابق تیم خود می‌داند، ازجمله گابریل ژسوس و الکساندر زینچنکو که بخش بزرگی از موفقیت‌های اخیر سیتی بودند، همچنین میکل آرتتا، الهام‌بخش پشت صحنه این تیم که کنار پپ کار کرده است.

همچنین از نحوه بازی توپچی‌ها در هنگام دیدار این دو تیم در شمال لندن و در لحظات ابتدایی سال نو، زمانی که آرسنال تیم بهتری بود اما پس از یک خطای ناشیانه که گابریل کارت قرمز مسخره دریافت کرد، با گل دیرهنگام رودری، شکست خورد. به نظر می‌رسد آرتتا این ضعف‌ها را برطرف کرده و در طول تابستان مقداری خلاقیت و هوشیاری به آن اضافه کرده است؛ به علاوه استرس حضور در لیگ قهرمانان را ندارند. مایه شرمساری است که بازی هفته آینده سیتی و آرسنال به تعویق افتاده، این بازی نشان می‌داد که آیا آرسنال هم‌سطح سیتی است یا هنوز کارهایی برای بهتر شدن دارد.

مارک دویل

دوست دارم بگویم که آرسنال می‌تواند عنوان قهرمانی را کسب کند، اما حقیقت این است که هیچ شانسی ندارند که این موضوع، مایه شرمساری است هم برای توپچی‌ها و هم برای لیگ برتر. نکات مثبت زیادی درمورد تیم میکل آرتتا وجود دارد که مملو از بازیکنان جوان و هیجان‌انگیزی است که فوتبال تهاجمی بازی می‌کنند و تماشای آن‌ها را لذت‌بخش می‌کند.

در واقع، به راحتی می‌توان فهمید که چرا ورزشگاه امارات انرژی بیشتری نسبت به گذشته دارد. درواقع یک باشگاه است که بالاخره بعد از سال‌ها سوءمدیریت فاحش، دوباره در مسیر درست حرکت می‌کند و با نگاهی عمیق می‌توان متوجه شد که فوتبال انگلیس به آرسنال نیاز دارد تا شروع هیجان‌انگیز فصل خود را حفظ کند تا این توهم حفظ شود که لیگ برتر رقابت‌پذیرترین لیگ برتر فوتبال جهان است اما این‌طور نیست.

این فصل بر این واقعیت تاکید می‌کند که سیتی به پنجمین عنوان قهرمانی خود در شش ۶ سال گذشته دست پیدا می‌کند.هیچ تیم دیگری در انگلیس قدرت تیمی یا قدرت مالی لازم را ندارد تا بتواند در یک فصل کامل با باشگاهی که مورد حمایت ابوظبی است، رقابت کند. اجازه دهید با آن روبه‌رو شویم؛ اگر لیورپول نبود، آن‌ها فصل گذشته دوباره لیگ را برنده می‌شدند. با حضور ارلینگ هالند در هفته‌ها، ماه‌ها و شاید حتی سال‌های آینده، مانعی بر سر راه آن‌ها وجود نخواهد داشت. آرسنال تیمی لذت‌بخش باقی خواهد ماند. آن‌ها بهبود یافته‌اند و به پیشرفت خود ادامه خواهند داد، حتی ممکن است در نهایت یک عنوان را کسب کنند، اما نه در این فصل.

تام ماستون

چرا باور نمی‌کنید که آرسنال بتواند در این فصل قهرمان لیگ شود؟ ۱۱ بازی انجام شده و آن‌ها با منچسترسیتی یک امتیاز فاصله دارند. سیتی ممکن است ارلینگ هالند، کوین دی بروین، فیل فودن و سایران را در اختیار داشته باشد، اما حتی آن‌ها هم اکنون پس از آرسنال، در رده دوم هستند. تیم پپ گواردیولا در هفته‌های ابتدایی فصل، امتیازاتی را مقابل حریفان ضعیف از دست داد و این چیز جدیدی نیست و قطعاً برای آن‌ها هزینه دارد. آنان قبلاً با مصدومیت‌های بازیکنان کلیدی در خط دفاعی، ضربه‌های بدی متحمل شده‌اند و در طول فصلی که از نظر بدنی خسته‌کننده‌ترین فصل تاریخ است، این مشکل به بالاترین حد خود رسیده است.

آیا آرسنال امسال قهرمان خواهد شد؟

از سوی دیگر، آرسنال تیمی را ساخته است که در آن میکل آرتتا اساساً دو بازیکن برای هر پست دارد بدون اینکه استانداردها خیلی پایین بیاید. فقط سیتی در میان رقبای بالقوه می‌تواند با آن‌ها در این زمینه برابری کند. آزمون مهم برای آرسنال زمانی فرا خواهد رسید که آن‌ها باید مقابل یک باشگاه دیگر از ۶ تیم بزرگ قرار بگیرند که قبلاً در مقابل منچستریونایتد شکست خورده‌اند. چلسی در استمفوردبریج در تاریخ ششم نوامبر باید برابر توپچی‌ها قرار بگیرد.

اوون بلک هرست

به راحتی می‌توان گفت که آرسنال هیچ امیدی به قهرمانی در لیگ ندارد. مهم نیست که تیم چقدر خوب بازی می‌کند، ورزشگاه امارات چقدر سر و صدا تولید می‌کند، من سیتی به رهبری ارلینگ هالند شانس اول قهرمانی است. آن‌ها در سال‌های اخیر دو بار تیم لیورپول را به مقام دوم تنزل داده و همه چیز را به دست آورند. در حال حاضر تیم‌ها را با خط حمله خود ویران می‌کنند. از سوی دیگر، آرسنال به جایی نمی‌رسد. آن‌ها پس از شکست مقابل منچستریونایتد ناامید به نظر می‌رسیدند و آن را بی اهمیت جلوه دادند، یا به طورمثال به نتیجه بازی با لیورپول نگاه کنید، با وجود حملات و گلزنی تیم کلوپ، این آرسنال بود که محکم ایستادگی کرد و پیروز شد.

آن‌ها همه عناصر لازم برای کسب عنوان را دارد. دروازه‌بان دیوانه‌ای که در برابر فشار رشد می‌کند، مدافع کناری که ظاهراً می‌تواند در هر پستی بازی کند، هافبک وسط مقتدر و کاپیتانی الهام‌بخش که تیم را رهبری می‌کند. همه نکات بررسی شد، قبل از اینکه به ساکا، ژسوس و زینچنکو برسید. ساکا بازیکنی است که در ابتدای مسیر حرفه‌ای خود است و می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد، ژسوس یک ستاره و متحول کننده فرد با ثبات است. تاریخ مملو از این داستان‌ها است و اگر چنین چیزهایی اتفاق نمی‌افتاد، ما آن‌ها را تماشا نمی‌کردیم، نمی‌خواندیم و گوش نمی‌دادیم. مطمئناً می‌توانند جام لیگ برتر را ببرند و اگر همه ما این باور را متوقف کنیم، واقعاً چه فایده‌ای دارد؟

کد خبر 612301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.