یک اشتباه داور نتیجه بازی را تغییر می‌دهد/تعداد بازیکنان تیم کم است

«ارسلان و برخی بازیکن‌ها خیلی مواقع با آسیب بازی کردند. امیدوارم با حمایت باشگاه، بازیکن جذب کنیم تا فشار مسابقات روی بازیکنان تقسیم شود. برای فصل جاری سهراب‌نژاد، خلیل‌نژاد و مرتضوی را در اختیار نداریم، حسن‌زاده به تیم اضافه شده است اما بازهم کمبود بازیکن داریم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال ذوب‌آهن برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، سه بازیکن خود یعنی سهراب‌نژاد، خلیل‌نژاد و مرتضوی را از دست داد و تنها محمد حسن‌زاده را جذب کرد. این تیم در پنج هفته ابتدایی لیگ با کسب سه پیروزی، یک باخت و هفت امتیاز در رده پنجم جدول جای گرفت؛ لازم به ذکر است بازی نخست ذوبی‌ها مقابل شهرداری گرگان برگزار نشده است.

گاندوها در این فصل با کمبود بازیکن مواجه هستند که باشگاه ذوب‌آهن تا این لحظه درخصوص آن اقدامی نکرده است. همچنین سبزپوشان اصفهانی با مقام دومی که فصل پیش به دست آوردند، شانس این را دارند در رقابت‌ها غرب آسیا شرکت کنند. خبرنگار ایمنا با فرزاد کوهیان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن، درخصوص شرایط این تیم گفت‌وگویی داشته است که در ادامه می‌خوانید:

در هفته پنجم رقابت‌های بسکتبال مقابل صنایع هرمزگان قرار گرفتید و این تیم را با نتیجه ۸۵ بر ۷۲ شکست دادید، این مسابقه چطور بود؟

در دو سال گذشته مسابقات به خاطر کرونا به صورت متمرکز برگزار شد و در فصل جاری رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت است که بازیکنان و کادر فنی باید دوباره به شرایط بازی خارج از خانه عادت کنند. صنایع هرمزگان تیم خوبی است که آمادگی نسبی دارد، بازی در کوارتر اول و دوم بازی نزدیک دنبال شد، اما در نیمه دوم بازیکنانم با تلاش زیادی که داشتند، به هماهنگی نسبتاً بهتری رسیدند و اختلاف امتیاز ایجاد شد.

ذوب‌آهن طی این چند هفته که لیگ شروع شده در مسابقات خود عملکرد نوسانی داشته است، دلیل این موضوع چیست؟

ریتم بازی تابع موارد زیادی است و ریتم تیم ما هم نوسان دارد، به اندازه کافی تمرین نداشتیم و آمادگی لازم را نداریم، همچنین تعداد بازیکنان تیم کم است و ممکن است گاهی خسته شوند، به هر حال امیدوارم با تمرین بیشتر و جذب بازیکن از این بازی‌های نوسانی جلوگیری کنیم.

سال گذشته هم با کمبود بازیکن مواجه بودید که در بعضی رقابت‌ها ارسلان کاظمی باوجود مصدومیت به زمین می‌رفت، در سال جاری هم تعداد بازیکنان نسبت به سال گذشته کمتر شده که قطعاً تیم شما با چالش بازیکن روبه‌رو خواهد شد. آیا باشگاه تصمیمی برای جذب بازیکن ندارد؟

بله ارسلان و برخی بازیکن‌ها خیلی مواقع با آسیب بازی کردند. امیدوارم با حمایت باشگاه بازیکن جذب کنیم تا فشار مسابقات روی بازیکنان تقسیم شود. برای فصل جاری سهراب‌نژاد، خلیل‌نژاد و مرتضوی را در اختیار نداریم، حسن‌زاده به تیم اضافه شده، اما بازهم کمبود بازیکن داریم که فشار را روی دیگر بازیکنان بیشتر کرده است.

دو هفته پیش، داور در مقابل مهرام اشتباهاتی داشت که باعث اعتراض تیم شما شد، آیا در بازی‌های اخیر بازهم داوران اشتباه داشتند؟

داوران همیشه سعی می‌کنند با مدیریت بازی، قضاوت‌های خوبی داشته باشند، ولی بعضی مواقع یک اشتباه می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد؛ اعتراضی که در بازی با مهرام داشتیم برای اشتباهی بود که دقیقاً در نتیجه بازی تأثیر گذاشت.

باشگاه ذوب‌آهن تغییراتی در سالن ملت ایجاد کرد، آیا این تغییرات باعث شده وضعیت سالن بهتر شود؟

سالن ملت فرسوده است که مسئولان احساس کردند این سالن نیاز به تغییراتی دارد و بعد از مدت‌ها تغییر خوبی در سالن ایجاد شد.

وضعیت تیم بسکتبال ذوب‌آهن برای حضور در رقابت‌های غرب آسیا مشخص نشده است؟

در رابطه با این مسابقات اطلاعی ندارم، اما شنیدم کشورهای لبنان و عراق دو تیم در مسابقات غرب آسیا دارند. ایران تا این لحظه یک تیم در این رقابت‌ها دارد که دست‌اندرکاران در تلاش هستند تا سهمیه دو تیم که همیشه برای کشورمان وجود داشته را پس بگیرند.

روزهای آینده با نماینده اراک دیدار می‌کنید. بازی مقابل نبوغ اراک را چطور ارزیابی می‌کنید؟

نبوغ اراک تیم خوبی است که دو بازیکن خارجی دارد، بازی سختی مقابل این تیم داریم.

سال گذشته سفرهای متعددی داشتید که باعث خستگی تیم شده بود، آیا میزبانی‌هایی که امسال دارید توانسته این مشکل را حل کند؟

فصل قبل یک سفر به تهران انجام می‌دادیم، چند بازی می‌کردیم و سپس به استراحت می‌پرداختیم، اما در فصل جاری هفته‌ای دو بازی داریم که مشکل جابه‌جایی را به وجود آورده و با شرایط حمل و نقل فعلی کمی مشکل است. در جلسه قبل از شروع لیگ پیشنهاد دادیم در نیم فصل اول هفته‌ای یک بازی داشته باشیم، اما به دلیل فشردگی برنامه تیم ملی با این پیشنهاد مخالفت شد.

به دلیل مسابقات تیم ملی، لیگ برتر مدتی تعطیل می‌شود، آیا این تعطیلی به تیم شما برای هماهنگی بیشتر کمک می‌کند؟

بله زمان خوبی برای هماهنگ شدن بازیکنان است، اما باید ببینیم چند نفر از بازیکنان را در اختیار داریم.

کد خبر 612296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.