در مورد دانشجویانی که از موضع خود کوتاه نمی‌آیند، کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: تعداد کمی از دانشجویان با گفت‌وگو نیز از مواضع اشتباه خود کوتاه نمی‌آیند و برای این دسته از دانشجویان که قصد انجام کارهای دیگری را در دانشگاه دارند در کمیته انضباطی دانشگاه قوانینی در نظر گرفته شده که در تمام دنیا مرسوم است.

حجت‌الاسلام مهدی مستأجران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اعتراضات اخیر در برخی از دانشگاه‌ها اظهار کرد: جریان خاصی در داخل که عقبه‌ای از فضای مجازی در خارج از کشور داشت، به دنبال آن بود که کلاس‌های درس در دانشگاه را به تعطیلی بکشاند اما موفق نشد زیرا دانشجویان هوشیار و همچنین توده اساتید متدین و دلسوز انقلاب هستند.

وی با اشاره به اقدامات جمع محدودی از اساتید از روی ناآگاهی افزود: با این افراد صحبت شده است اما جمع محدودی از دانشجویان دارای شبهه‌هایی هستند که از فضای مجازی نشئت گرفته است، وظیفه ما در نهاد رهبری این است که این مسائل را تبیین کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: فضای مجازی که در اختیار دشمن قرار دارد نیز در ناآرامی‌ها بی‌تأثیر نیست زیرا روی اساتید و دانشجویان تأثیر می‌گذارد و جمع محدودی را دارای شبهه می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد کمی از این جمع محدود با گفت‌وگو نیز از مواضع اشتباه خود کوتاه نمی‌آیند و برای این دسته از دانشجویان که قصد انجام کارهای دیگری را در دانشگاه دارند در کمیته انضباطی دانشگاه قوانینی در نظر گرفته شده است که در تمام دنیا مرسوم است.

حجت‌الاسلام مستأجران با اشاره به صبوری کمیته انضباطی دانشگاه در شرایط کنونی، ادامه داد: در حال حاضر کمیته انضباطی بنای صبوری دارد تا بهانه‌ای در اختیار کسی قرار داده نشود اما دانشگاه بنای گذشتن از اتفاق‌های اخیر را ندارد، حتی تعدادی از دانشجویان و اساتید نیز خواستار برخورد با ناآرامی‌ها هستند که آنها را به صبوری دعوت کرده‌ایم تا در زمان مناسب با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

تقابل دانشگاهی به شکل مباحثات علمی است

وی با اشاره به ناآرامی‌های صورت گرفته در دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در دانشگاه اصفهان چند تجمع از سوی دانشجویان انقلابی برای انزجار از وضعیت موجود که مسبب آن جمع محدودی بودند برگزار شد و در نتیجه گفت‌وگوهای با دانشجویان انقلابی قرار شد از ادامه تجمع خود خودداری کنند تا تقابلی شکل نگیرد، زیرا تقابل دانشگاهی باید به صورت مباحثات علمی باشد و دشمن نیز به دنبال این تفرقه و دو دستگی است؛ نباید اجازه دهیم دشمن به هدف خود دست پیدا کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان با استناد به آیات قرآن کریم گفت: جدال و تقابل باید به بهترین شکل انجام شود در حالی که تقابلی که جمع محدودی به دنبال ایجاد آن در دانشگاه هستند، همراه با توهین است که جمعیت انقلابی دانشگاه همواره از آن دوری می‌کند. جمعیت انقلابی در موقع تقابل ادب خوبی را داشتند و شعارهای ارزشمندی را در پاسخ به توهین آنان دادند.

کد خبر 612273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.