پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه پیامبر اعظم(ص) در مشهد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه چپ‌گرد غیرهمسطح پیامبر اعظم (ص) خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدخلیل منبتی اظهار کرد: یکی از مشکلات خودروهایی که از سمت بزرگراه پیامبر اعظم (ص) قصد ورود به بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را دارند، این است که باید چندین کیلومتر از مسیر را طی کنند تا بتوانند با دور زدن از دوربرگردان همسطح این بزرگراه خودشان را به ورودی بولوار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برسانند.

وی با بیان اینکه این موضوع اتلاف وقت، مصرف بیشتر سوخت و افزایش آلودگی هوا را در پی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس، مدیریت شهری مشهد با هدف دسترسی آسان شهروندان به این بزرگراه، عملیات ساخت چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) را در دستور کار قرارداد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: در کنار مباحث ترافیکی ساخت چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) یکی از مطالبات ساکنان مناطق الهیه و قاسم‌آباد بود که با ساخت آن حدود پنج کیلومتر از مسیر ورودی خودروهایی که از سمت میدان قائم (عج) قصد ورود به بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را دارند، کوتاه می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات احداث چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) اردیبهشت سال گذشته آغاز شده است، ادامه داد: این چپ‌گرد به طول ۵۷۰ متر دارای ۲۸۰ متر عرشه، ۲۹۰ متر رمپ و ۹ متر عرض خواهد بود.

منبتی با بیان اینکه محدوده اجرای پروژه چپ‌گرد پیامبر اعظم (ص) در شریان ورودی شهر قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توانستیم در زمان اجرای این پروژه تداخل ترافیکی ایجاد کنیم، در ابتدای کار تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از بسته شدن مسیر و ایجاد نشدن ترافیک، کار به روش سگمنتال (قطعات پیش‌ساخته بتنی) انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه ادامه دارد و از پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۵ درصدی برخوردار است که امیدواریم تا پایان پاییز امسال آماده بهره‌برداری شود.

کد خبر 612205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.