حق روشندلان در شهر ادا نشده است/ تلاش برای تحقق شهر هوشمند

شهردار اصفهان گفت: حق روشندلان در شهر ادا نشده است، اما برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد، گفت: در حوزه خدمات شهری به سمت شهر هوشمند در حال حرکت هستیم که این موضوع در کلان می‌تواند کمک زیادی به افراد نابینا یا کم‌بینا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: هفته گذشته عملیات احداث میدان عروج (شش‌راه سابق) و خیابان سردار شهید منصور رئیسی در یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی منطقه ۱۰ آغاز شد؛ چراکه در این محدوده به دلیل تردد زیاد خودروها و نداشتن گنجایش لازم معابر، شاهد تصادفات متعددی بودیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته کلنگ احداث یک پارک و زمین ورزشی روباز در محله مصلی، برای رفاه حال بیشتر شهروندان به زمین زده شد که امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: این پروژه بیشتر برای استفاده نوجوانان و جوانان از امکانات تفریحی و ورزشی طراحی شده است، گرچه استفاده عمومی شهروندان محله مصلی از این فضا نیز مورد تاکید است.

شهردار اصفهان با اشاره به روز جهانی «عصای سفید» و اقدامات انجام شده برای رفاه حال قشر روشندلان در سطح شهر، گفت: مناسب‌سازی شهر برای تردد آسان روشندلان همواره در شهر و شهرداری مطرح بوده است، در این راستا سال گذشته حدود ۱۹۲ هزار مترمربع پیاده‌راه در شهر احداث شده است.

وی افزود: مناسب‌سازی برای تردد آسان روشندلان (نابینایان) از جمله الزامات مدیریت شهری در احداث این پیاده‌روسازی‌ها است، همچنین در خرید تجهیزات برای ناوگان جدید حمل‌ونقل عمومی نیز سعی شده است استانداردهای مناسب‌سازی برای قشر روشندلان مد نظر قرار گیرد، به عنوان مثال در اتوبوس‌های کوچک (میدل‌باس‌ها) که به‌تازگی خریداری شده است، این مناسب‌سازی برای تردد معلولان، جانبازان و روشندلان پیش‌بینی شده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: نمی‌توان گفت در حال حاضر یک روشندل در کل فضای شهر اصفهان می‌تواند با امنیت کامل تردد کند، لذا به عنوان یک کارگزار شرمنده این قشر جامعه هستیم که به‌رغم گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته‌ایم معابر و فضای‌های عمومی شهر را به طور کامل متناسب با نیاز این افراد طراحی و پیش‌بینی کنیم، اما این مهم در دستور کار برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: روز به روز امکان تردد با احساس امنیت و اطمینان خاطر بیشتر روشندلان در سطح شهر فراهم شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری نیز به سمت شهر هوشمند در حال حرکت هستیم که این موضوع در کلان می‌تواند کمک زیادی به افراد نابینا یا کم‌بینا کند تا نیاز نباشد برای دریافت یک خدمت، معابر متعدد را طی کنند، بلکه خدمات مورد نیاز را از منازل خود به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: حق روشندلان در شهر ادا نشده است، اما سعی می‌کنیم حق این شهروندان خوب را ادا کنیم.

کد خبر 612104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.