۳۰۰ نفر از تاکسیرانان بیمه تامین اجتماعی ندارند

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن گفت: ۳۰۰ نفر از ‌تاکسیرانان این سازمان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند؛ بنابراین از دولت و مسئولان متولی انتظار داریم بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی را هرچه سریع‌تر فراهم کند.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ سازمان تأمین اجتماعی، سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر در این سامانه وجود ندارد؛ درحال‌حاضر بیمه رانندگانی که قبل از بسته‌شدن سایت اقدام به ثبت‌نام کرده بودند تداوم دارد و مابقی تاکسیرانان مشمول حمایت دولت در این حوزه طی سال‌های اخیر نمی‌شوند.

وی افزود: در ناوگان سازمان حمل‌ونقل عمومی شهرداری فومن تعداد ۲۲۶ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۴۲ دستگاه بی‌سیم و ۳۲۸ دستگاه خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعالیت می‌کند که حدود ۳۰۰ نفر از تاکسیرانان این سازمان از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیستند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن خاطرنشان کرد: سال گذشته اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور سامانه‌ای به نام «سامح» را برای ثبت‌نام بیمه رانندگان تاکسی معرفی کرد و بسیاری از تاکسیرانان فومن در این سامانه ثبت‌نام کردند، اما تاکنون بیمه این قشر آسیب‌پذیر فراهم نشده است.

جباری تصریح کرد: طبق پایشی که سازمان تأمین اجتماعی از سوابق تاکسیرانان فومن به عمل آورده است، ۱۵۰ نفر از رانندگان تاکسی این شهر که در سال‌های قبل بیمه شده‌اند در شغل دیگری مشغول به کار هستند، اما همچنان از مزایای بیمه تاکسیرانی بهره می‌برند که بیمه آن‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت سال پیش رانندگان کمکی تاکسی فومن بیمه شدند، اما بسیاری از مالکان تاکسی فعال بیمه نشده‌اند و طی این سال‌ها حق آنها ضایع شده است، گفت: سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن در خصوص فراهم شدن بیمه رانندگان تاکسی و اختصاص تسهیلات نوسازی به تاکسی‌های فرسوده با نماینده شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی چندین بار مکاتباتی داشته، اما این درخواست تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن با بیان اینکه داشتن بیمه تأمین اجتماعی از حقوق اولیه رانندگان تاکسی است و این قشر آسیب‌پذیر بدون بیمه از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند، تاکید کرد: بسیاری از تاکسیرانان فومن پس از سال‌ها فعالیت، هنوز بیمه نشده‌اند و برخی از این افراد در میان اعضای خانواده خود معلول و بیماران صعب‌العلاج دارند و در تأمین هزینه‌های دارو و درمان آن‌ها با مشکل جدی مواجه هستند؛ بنابراین از مسئولان متولی انتظار داریم هر سریع‌تر امکان بهره‌مندی رانندگان تاکسی از بیمه تأمین اجتماعی را فراهم کنند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 612095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.