پانزدهم اکتبر؛ روز جهانی تنبل

بسیاری از مردم جهان روز پانزدهم اکتبر را به مناسب روز جهانی اسلات‌ها یا حیوانات تنبل به استراحت در منازل خود می‌پردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اسلات‌ها نوعی از حیوان‌ها به‌شمار می‌روند که با سرعت بسیار کند حرکت می‌کنند و به همین دلیل به نام «تنبل» نیز شهرت دارد. پانزدهم اکتبر هر سال به عنوان روز جهانی اسلات‌ها یا تنبل‌ها نامگذاری شده است و در آن، بسیاری از مردم به پیروی از این حیوان تنبل، به استراحت در منزل می‌پردازند. علاوه بر این، بسیاری از مردم در روز جهانی تنبل‌ها می‌کوشند مانند اسلات‌ها از یک‌سو خونسرد بودن خود را در مورد مشکلات پیرامون را تمرین کنند و از سوی دیگر، آسیب‌های وارد به این موجودات دوست‌داشتنی را که به عنوان حیوان‌های خانگی به فروش می‌رسند یا حتی کشته می‌شوند، به تصویر بکشند.

تاریخچه روز جهانی تنبل‌ها

اعضای مؤسسه AIUNAU، مرکزی کلمبیایی که در زمینه نجات حیات‌وحش فعالیت می‌کند، از سال ۱۹۹۶ برای نجات اسلات‌ها اقدامات بسیاری در نقاط مختلف کشور و جهان انجام داده و توانسته‌اند به بررسی و تخمین نرخ این حیوانات بپردازند که همه ساله قربانی تصادفات جاده‌ای یا نگهداری به عنوان حیوانات خانگی توسط انسان‌ها می‌شوند. این افراد پس از نجات اسلات‌ها برای بهبود وضعیت جسمی آن‌ها تلاش می‌کنند و سپس آن‌ها را به طبیعت، به عنوان محل زندگی اصلی آن‌ها باز می‌گردانند. روز جهانی اسلات‌ها برای اولین بار توسط اعضای این مؤسسه در نوامبر سال ۲۰۱۰ معرفی شد و هدف از آن، آگاه‌سازی مردم از اهمیت مراقبت از این حیوان‌های خجالتی و آرام بود، به این امید که از انقراض آن‌ها جلوگیری شود.

چگونه می‌توان روز جهانی اسلات‌ها را جشن گرفت؟

مردم بسته به روحیه و علاقه‌مندی‌های خود به روش‌های مختلف می‌توانند روز جهانی اسلات‌ها یا تنبل‌ها را جشن بگیرند. به عنوان مثال، برخی از مردم مایل هستند در این روز بر کاهش سرعت انجام کارهای خود تمرکز کنند و بیشتر به لذت بردن از زندگی بپردازند. بسیاری از مردم مایل هستند در روز جهانی اسلات‌ها به جمع‌آوری این حیوانات از جاده‌ها کمک کنند و مانع از مردن آن‌ها بر اثر تصادفات شوند. مردم همچنین در این روز از نظر مالی مؤسسه AIUNAU را تحت حمایت قرار می‌دهند تا آن را در کمک به نجات حیوانات به ویژه اسلات‌ها یاری کنند.

مهم‌ترین جنبه‌ای که در روز جهانی اسلات‌ها مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، لذت بردن بیشتر از زندگی و کاهش اضطراب ناشی از مشکلات است که می‌تواند با کاهش سرعت انجام کارها محقق شود.

کد خبر 612094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.