طرح‌های محقق نشده در برنامه چهارم مد نظر قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت جدید باید تلاش کند که طرح و برنامه‌هایی که در برنامه‌های اول، دوم و سوم محقق نشده است با دسته‌بندی موضوعی و اولویت‌بندی در برنامه چهارم مورد توجه قرار گیرد.

نرگس معدنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تدوین برنامه چهارم توسعه شهری امری ضروری است، اظهار کرد: لازم است احکام برنامه چهارم بر اساس واقعیت و بودجه واقعی تنظیم شود، چرا که برنامه‌های پنج ساله شهرداری در دوره‌های گذشته نیز ایده‌آل‌محور بوده و به همین جهت به‌طور کامل محقق نشده است.

وی ادامه داد: در برنامه چهارم باید به میزان تحقق درآمد و بودجه شهرداری توجه شود و برنامه‌ها بر این اساس تدوین شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در صورتی که برنامه‌ها ایده‌آل‌محور ارائه شود، نباید توقع داشت که قابلیت تحقق داشته باشد.

وی افزود: لازم به ذکر است که این برنامه‌ها برشی از طرح جامع شهر تهران که در سال ۸۶ تصویب و ابلاغ شد، است.

معدنی‌پور اضافه کرد: طرح جامع دارای موارد بسیار مناسبی در حوزه‌های مختلف کالبدی، فرهنگی و اجتماعی است که می‌توانست در قالب برنامه‌های پنج ساله اول، دوم و سوم شهر را متحول کند و بسیار مثمرثمر باشد، اما به دلیل اینکه بیشتر برنامه‌ها واقع‌گرایانه دیده نشده بود، به‌طور کامل اجرایی نشد و نتایج کارآمدی را شاهد نبودیم.

وی گفت: لازم است طرح جامع بازنگری و میزان تحقق آن در برنامه‌های توسعه شهری گذشته مورد بررسی قرار گیرد تا آن بخش از طرح جامع که در برنامه‌های گذشته محقق نشده است در برنامه‌های بعدی پیاده‌سازی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: مدیریت جدید باید تلاش کند که طرح و برنامه‌هایی که در برنامه‌های اول، دوم و سوم محقق نشده است با دسته‌بندی موضوعی و اولویت‌بندی در برنامه چهارم مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 612085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.