برگ برنده حزب‌الله در مذاکره غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اقدام عملی حزب‌الله برای جلوگیری از برداشت نفت و گاز از میادین مشترک بین لبنان و اسرائیل گفت: حزب الله با فرستادن پهپادهایی روی منطقه و تأسیسات میدان کاریش نشان داد که آماده عملیات خواهد بود و رژیم صهیونیستی نیز این پیام را دریافت کرد.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مذاکرات حزب‌الله با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حزب‌الله و دولت لبنان به‌طور مستقیم با رژیم صهیونیستی مذاکره نمی‌کنند زیرا آن‌را به رسمیت نمی‌شناسند اما به عنوان یک امر واقعی و موجودیت سرزمین فلسطین، وظیفه خود می‌دانند که از حقوق ملت لبنان دفاع کنند.

وی پیگیری حقوق ملت لبنان چه در داخل سرزمین و چه در آب‌های سرزمینی را ضروری دانست و افزود: مردم لبنان مانند بقیه ملت‌های منطقه باید بتوانند از ثروت‌ها و منابع خدادادی خود بهره ببرند به همین دلیل تلاش‌های مذبوحانه رژیم صهیونیستی برای استخراج منابع نفت و گاز از سواحل مشترک رژیم اشغالی قدس و لبنان با واکنش حزب‌الله لبنان روبه‌رو شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: حزب‌الله لبنان اسرائیل را تهدید کرد که اگر دست به برداشت از میادین نفت و گاز مرزی بزند، از تمام توان تسلیحاتی خود استفاده خواهد کرد تا فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه را ناکام کند.

وی با اشاره به اقدام عملی حزب‌الله برای جلوگیری از برداشت نفت و گاز از میادین مشترک بین لبنان و اسرائیل گفت: حزب‌الله با فرستادن پهپادهایی روی منطقه و تأسیسات میدان کاریش نشان داد که آماده عملیات خواهد بود و رژیم صهیونیستی نیز این پیام را دریافت کرد.

زنگنه درباره روند این مذاکرات ادامه داد: در چهارچوب این مذاکرات یک میانجی وارد عمل شد تا مطالب و خواسته‌های لبنان را به رژیم صهیونیستی منتقل کند، از سوی دیگر حزب‌الله نیز هر نتیجه‌ای که دولت لبنان از این مذاکرات به دست آورد را خواهد پذیرفت و دولت لبنان نیز از این موضوع آگاه است که جدیت و حق‌طلبی حزب‌الله همچنان حامی و ناظر فعالیت‌های آن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت لبنان از حقوق ملت خود کوتاه نخواهد آمد، یادآور شد: به نظر می‌رسد که برنده این نوع مذاکرات غیرمستقیم دولت لبنان خواهد بود و پیشرفت‌هایی برای این ملت به دست می‌آید.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تجربه پیشین مذاکره غیرمستقیم دولت لبنان با رژیم صهیونیستی گفت: در گذشته نیز بر سر مرزهای زمینی مذاکراتی بین لبنان و رژیم صهیونیستی از طریق واسطه غیراسرائیلی صورت گرفت و مرزهای زمینی تا حدود زیادی مشخص شد.

وی نتیجه این مذاکرات مرزی را آزاد شدن بخش زیادی از زمین‌های اشغالی دانست و افزود: در جریان این مذاکرات همه زمین‌هایی که رژیم صهیونیستی در لبنان تصاحب و اشغال کرده بود به دست حزب‌الله آزاد شد؛ به جز کشتزارهای شبعا که گواه توسعه‌طلبی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی به همسایگان خود است و امیدواریم در زمان مناسب آزاد شود.

کد خبر 612079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.