توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری در دستور کار وزارت کشور است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به انعقاد چند قرارداد با شرکت‌های بخش خصوصی، گفت: با توجه به اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم در خصوص توسعه خدمات مدیریت شهری، افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری در دستور کار وزارت کشور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد، امروز _شنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در مراسم بهره‌برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شهرداری تهران اظهار کرد: با پیگیری‌های وزیر کشور، قرارداد تولید ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای ورود به ناوگان حمل‌نقل عمومی شهری با دو شرکت تولیدکننده داخلی امضا شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۱۵۰۰ دستگاه تحویل شهرداری‌های کشور شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای نهایی شدن قرارداد تولید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برقی جهت اضافه شدن به ناوگان اتوبوسرانی شهری کلان‌شهرها، گفت: قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه ون فرسوده با اعطای تسهیلات دولتی با پیگیری‌های وزارت کشور امضا شده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در سه دهه اخیر اقدامات مهمی در شهرهای کشور به‌ویژه تهران انجام شده است، افزود: در حوزه خدمات شهری و حمل‌ونقل عمومی اقدامات ویژه‌ای در شهرها به‌ویژه تهران روی داده است که این اقدامات در طول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کم‌نظیر بوده است.

به گزارش ایمنا، در مراسم امروز ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، دو هزار تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده و ۶۲ دستگاه مینی‌بوس به شهرداری تهران تحویل داده شد.

کد خبر 612078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.