اتمام رنگ‌آمیزی مسیر دوچرخه در بلوار شهدای دولت اراک

مسئول کارگروه حمل‌ونقل پاک شهرداری اراک گفت: رنگ‌آمیزی مسیر دوچرخه‌سواری در بلوار شهدای دولت به پایان رسیده است و در حال حاضر منتظر مصوبه شورای ترافیک استان هستیم تا در مرحله بعدی ادامه مسیر دوچرخه‌سواری را در بلوار شهیدان رجایی و عرض خیابان هپکو اجرا کنیم.

مهشاد نراقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس مطالعات جامع، سفرهای درون‌شهری اراک زیر پنج کیلومتر است و می‌توان از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک و ارزان‌قیمت برای جابه‌جایی‌ها در شهر استفاده کرد، اما نباید فراموش کنیم که فرهنگ‌سازی و توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر نقش اساسی دارد.

وی افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی در تلاش هستیم با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک برای ارائه آموزش‌های در مدرسه ترافیک شهرداری اقدام کنیم.

مسئول کارگروه حمل‌ونقل پاک شهرداری اراک خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم از فرصت برگزاری همایش «سرمایه‌گذاری در تاریخ» برای جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهر همچون احداث خانه‌های اشتراکی دوچرخه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فرایند مطالعات احداث و توسعه زیرساخت‌های دوچرخه (شامل مسیرها، خانه‌ها و پارکینگ‌های دوچرخه) و ایجاد مسیرهای پیاده‌راه در شهر اراک از سال ۱۳۹۶ ذیل مطالعات جامع با رویکرد انسان‌محور آغاز شده است، گفت: تا کنون ۳۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در سطح شهر اراک احداث شده است و در نظر داریم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا تا پایان سال این میزان را به ۴۰ کیلومتر افزایش دهیم.

کد خبر 612038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.