مشخصات سامسونگ گلکسی Galaxy S22 Ultra+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی Galaxy S22 Ultra می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب، یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی موبایل Galaxy S22 Ultra شرکت سامسونگ با چند ویژگی جدید روانه بازار شد. سامسونگ چهارشنبه _نهم فوریه ۲۰۲۲ (بیستم بهمن‌ماه ۱۴۰۰)_ در رویداد Galaxy Unpacked از سه پرچم‌دار جدید سال ۲۰۲۲ با نام‌های Galaxy S22+ ،Galaxy S22 و Galaxy S22 Ultra رونمایی کرد. Galaxy S22 Ultra نسبت به S22 و S22 Plus تجربه متفاوتی را به نمایش گذاشت و به جز تغییر طراحی لنزهای دوربین، حالا با نزدیک شدن به ظاهر گلکسی نوت‌های پیشین سامسونگ، قلم S Pen را نیز برای نخستین‌بار در یک گوشی Galaxy S درون خود جای داده است.

هر سه مدل معرفی شده در این نوبت در بسته‌بندی‌های کوچکی ارائه شدند که حتی در مقایسه با همتایان خود نیز کوچک‌تر بوده در حالی‌که در جعبه سری S21 خبری از شارژ نبود و طبیعتاً در این‌جا نیز نمی‌توان انتظاری جز این داشت. کوچک‌سازی جعبه این سه مدل نسبت به همتایان سری S21 آن‌ها تا ۱۹ درصد اعلام شده است و مقایسه آن‌ها با سری S20 نیز کاهش ابعاد چشمگیر ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد. کل جعبه گوشی به گفته سامسونگ صد درصد قابل بازیافت بوده و از لفاف پلاستیکی نیز در آن‌ها صرف نظر شده است. (اگر این جمله آخر آشنا به‌نظر می‌رسد اشتباه نمی‌کنید و اپل نیز در معرفی سری آیفون ۱۳ همین رویه را اتخاذ کرده بود.)

مشخصات سامسونگ گلکسی S22 Ultra

صفحه نمایش و بدنه سامسونگ گلکسی S22 Ultra

سامسونگ گلکسی S22 Ultra به صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X دستگاه، با وضوح +QHD، لبه‌های خمیده و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز است.

نخستین تغییر را باید در وضوح دستگاه جست‌وجو کرد که با وجود آن که همچنان +QHD نامیده می‌شود، اما نسبت تصویر در آن تغییر کرده است و به‌جای ۲۰:۹ که وضوح ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل را در S21 Ultra به همراه داشت حالا ۱۹.۲۵:۹ است که به رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۰ پیکسل منجر می‌شود. این پنل بدین‌ترتیب اندکی کوتاه‌قامت‌تر و در عوض عریض‌تر است که برای صفحه‌نمایشی مجهز به S Pen روی کاغذ تغییر مثبتی به‌حساب می‌آید.

نکته جدید بعدی در این میان به نرخ رفرش صفحه‌نمایش تعلق دارد که با وجود آن‌که همچنان حداکثر ۱۲۰ هرتزی است، اما بازه تغییر اتوماتیک آن بسیار منعطف‌تر شده و این بار به‌جای ۱۰ هرتز، می‌تواند حداقل یک هرتز باشد. بدین‌ترتیب در مواجهه با سوژه‌های ایستا، روی کاغذ با مصرف انرژی بسیار پایین‌تری روبه‌رو می‌شود.

بدنه و شکل ظاهری سامسونگ گلکسی S22 Ultra

نخستین نکته جدید در مورد S22 Ultra بی‌شک به شکل ظاهری و طراحی آن تعلق دارد؛ S22 Ultra از کاوری با لبه‌های خمیده در بخش پشتی استفاده می‌کند که لنزهای دوربین در آن به جای قرار گرفتن در محوطه بزرگ و نه چندان زیبایی که بخش بزرگی از کناره سمت چپ بالا را اشغال کرده‌اند حالا به صورت مجزا از هم طراحی شده و فرم مدرن‌تری را به‌نمایش گذاشته‌اند. این قسمت با پوشش مقاومی از جنس +Gorilla Glass Victus در برابر صدمات و آسیب‌های فیزیکی محافظت می‌کند.

این گوشی در ابتدا با سه رنگ سبز، سفید و مشکی و قهوه‌ای متمایل به قرمز موسوم به Burgundy ارائه شد.

دوربین سامسونگ گلکسی S22 Ultra

S22 Ultra در زمینه دوربین‌های بخش پشتی نیز تغییر خاصی را تجربه نکرده و حذف محوطه پیرامونی و استفاده از لنزهای مجزای خارج شده از بدنه تنها تغییرات مهم این قسمت است. دوربین اصلی دستگاه یک نمونه ۱۰۸ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ ۱/۱.۳۳ اینچی است که همچنان از ترکیب ۹ پیکسل مجاور در سنسور و تشکیل یک پیکسل بزرگ ۲.۴ میکرونی در وضوح ۱۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند در مقابل این سنسور لنزی با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ قرار دارد و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel و لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) آن نیز تغییری نداشته‌اند.

دوربین دوم دستگاه ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فتوی پریسکوپی است که لنزی با گشودگی دیافراگم f/4.9 دارد و زوم اپتیکال ۱۰ برابری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد؛ این دوربین به فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز بوده و از OIS نیز بهره می‌برد. دوربین تله‌فتوی دوم این گوشی نیز یک ۱۰ مگاپیکسلی عادی با f/2.4 و میدان دیدی معادل سه برابر زوم اپتیکال بوده که مانند دو دوربین دیگر مجهز به فوکوس خودکار و OIS است.

در نهایت به چهارمین و آخرین دوربین این قسمت یعنی ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با f/2.2 و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای مواجه هستیم، این دوربین نیز مانند دیگر دوربین‌های S22 Ultra به فوکوس خودکار مجهز بوده و می‌توان از آن برای گرفتن عکس‌های از فاصله بسیار نزدیک (ماکرو) استفاده کرد.

سخت‌افزار سامسونگ گلکسی S22 Ultra

از نظر سخت‌افزاری سامسونگ در این نوبت بسته به منطقه جغرافیایی توزیع محصولات خود از دو پروسسور چهار نانومتری اسنپدارگون هشت یا Exynos 2200 بهره برده است؛ S22 Ultra با هشت یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 ارائه شده است. پرچم‌دار جدید سامسونگ در زمینه حافظه داخلی، متنوع‌تر از مدل قبل عمل کرده است، به گونه‌ای که S22 Ultra با ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و یا یک ترابایت حافظه به بازار عرضه شده است. باید به این نکته اشاره کرد که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی دستگاه تنها با حافظه رم هشت گیگابایتی عرضه شده است.

شبکه‌های ارتباطی سامسونگ گلکسی S22 Ultra

قابلیت اتصال به 5G که به صورت طبیعی از LTE پرسرعت نیز پشتیبانی می‌کند و وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۲، اتصال NFC و مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی از دیگر ویژگی‌های شبکه‌های ارتباطی سامسونگ گلکسی S22 Ultra است.

باتری سامسونگ گلکسی S22 Ultra

سامسونگ گلکسی S22 Ultra با یک باتری حجیم پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی ارائه شده و حداکثر توان شارژر مورد پشتیبانی آن نیز ۴۵ وات است، اما این شارژر در جعبه دستگاه ارائه نشده و باید آن را همراه با کابل متناسب به صورت جداگانه تهیه کرد. S22 Ultra طبق معمول از شارژ بی‌سیم (حداکثر با توان ۱۵ وات) و شارژ بی‌سیم معکوس (با توان ۴.۵ وات) پشتیبانی می‌کند.

سیستم‌عامل سامسونگ گلکسی S22 Ultra

سامسونگ گلکسی S22 Ultra به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۲ با رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی One UI 4.1 استفاده می‌کند. حسگر اثر انگشت این گوشی زیر صفحه نمایش ultrasonic است و علاوه بر این حسگر کاربران باید از پین، رمز عبور و تشخیص چهره با دوربین جلو استفاده کنند.

قلم S pen گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra

طراحی S Pen ارائه شده همراه S22 نسبت به دو ورژن عادی و پرو معرفی شده برای S21 Ultra تغییر کرده و ظاهری مشابه قلم Note20 Ultra به‌خود گرفته است.

مزایای سامسونگ گلکسی S22 Ultra

دوربین‌های فوق‌العاده همراه با قابلیت زوم

قلم S Pen کوچک عالی

نمایشگر جذاب و کاملاً روان

آنتن‌دهی در محیط‌های با سیگنال ضعیف

طراحی متمایز

معایب سامسونگ گلکسی S22 Ultra

قیمت بالا

نداشتن اسلات microSD

عمر باتری نسبتاً کوتاه

ضعیف ظاهر شدن برخی ویژگی‌های جدید

خراشیدگی آسان بخش پشتی

قیمت سامسونگ گلکسی S22 Ultra

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy S22 Ultra با حافظه ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود ۳۸ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان تا ۴۱ میلیون و ۹۹ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا سامسونگ گلکسی S22 Ultra بخریم؟

سامسونگ گلکسی S22 Ultra در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید، سپس بررسی کنید که آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید است یا خیر؟

اگر دوربین برای شما مهم بوده و قصد خرید سامسونگ گلکسی S22 Ultra دارید، بهتر است بدانید دوربین‌های گوشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دوربین‌محور است، این در حالی است که برخی از ضعیف بودن باتری آن رضایت کافی ندارند.

سامسونگ گلکسی S22 Ultra با دوربین‌های فوق‌العاده همراه با قابلیت زوم، قلم S Pen کوچک عالی، نمایشگر جذاب و کاملاً روان، آنتن‌دهی عالی در محیط‌های با سیگنال ضعیف و طراحی متمایز از جمله ویژگی‌های گلکسی S22 Ultra است که آن را به محصولی ارزشمند برای خرید تبدیل می‌کند.

کد خبر 612015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.