طرح پویش بهار نارنج با نام پادگان سبز شروع شد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: قرار شد در اوایل مهرماه مجدد کاشت درخت نارنج در معابر و اماکن عمومی، مساجد، پادگان‌ها، محلات و منازل شهروندان اجرا شود و با همکاری فرماندهی و مجموعه پایگاه هوایی شهید دوران امروز_ جمعه بیست‌ودوم مهرماه اجرای مجدد این پویش با نام پادگان‌ سبز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه خواست خدایی امروز _ جمعه بیست‌ودوم مهرماه_ با بیان اینکه در اوایل سال جاری طرح پویش بهار نارنج با هدف کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت نارنج در محلات شهر شیراز آغاز شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و همچنین نظر کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به دلیل گرمای هوا کاشت درخت متوقف شد.

وی ادامه داد: قرار شد در اوایل مهرماه مجدد کاشت درخت نارنج در معابر و اماکن عمومی، مساجد، پادگان‌ها، محلات و منازل شهروندان اجرا شود و با همکاری فرماندهی و مجموعه پایگاه هوایی شهید دوران امروز اجرای مجدد این پویش با نام پادگان‌ها سبز آغاز شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهر شیراز معروف به شهر بهار نارنج است، اما هم به جهت کاهش منابع آبی در چند سال گذشته و هم به علت توجه نکردن به موقعیت و آب و هوایی شهر شیراز برای کاشت درختانی همچون بهارنارنج در شهر شیراز کم‌لطفی شده است.

وی بابیان اینکه موضوع درختان نارنج هویت شهر شیراز هستند و این هویت باید احیا شود، افزود: سازمان سیما و منظر یکی از مجموعه‌های پر توانی است که طی یک‌سال گذشته علاوه بر طرح‌هایی که شورای ششم مصوب کرده، برخی از طرح‌های مطالعاتی و زیرساختی که نیاز اساسی شهر است را اجرایی کرده است.

خواست خدایی تصریح کرد: این طرح با تلاش سازمان سیما و منظر و همکاری شهروندان تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه دارد و تمام تلاش خود را برای تحقق هدف این طرح و الگوسازی آن در تمامی بخش‌های تعریف شده می‌کنیم.

طرح میدانی احصا نیازهای مناطق محروم شهر شیراز شروع شد

سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز پیرامون طرح میدانی احصا نیازهای مناطق محروم اظهار کرد: کمیته محلات و مسجد محوری با همراهی معاونت برنامه‌ ریزی شهرداری، شهرداران مناطق و یاوران شورا در راستای تدوین سند محرومیت زدایی محلات، طرح میدانی احصا نیازهای مناطق محروم به ویژه محلات هدف را از هفته گذشته شروع کرده است.

وی ادامه داد: در نهایت نتایج این بازدیدها در قالب یک سند جامع در دستور کار اجرایی شهرداری شیراز قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه تدوین این سند را امری بی‌سابقه در شهرداری شیراز برشمرد و افزود: چنانچه سایر امور اجرایی و عمرانی و خدماتی در شهرداری شیراز مبتنی بر واقعیات موجود باشد عدالت اجتماعی بهتر محقق می‌شود و رضایت شهروندان حاصل می‌شود.

کد خبر 611985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.