کسب توپ طلا، هدف روبرت لواندوفسکی!

مهاجم لهستانی تیم فوتبال بارسلونا پس از اینکه در سال ۲۰۲۰ به هدف خود نرسید، حالا در سال ۲۰۲۲ می‌خواهد توپ طلا را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لغو توپ طلای ۲۰۲۰ که رابرت لواندوفسکی احتمالاً آن را می‌برد، به وضوح هنوز در ذهن مهاجم بارسلونا به عنوان یک خاطره بد باقی مانده است.

توپ طلا با اختلاف، مهمترین جایزه فردی در فوتبال جهان به شمار می‌رود که از سال ۲۰۰۸، تقریباً به طور انحصاری متعلق به کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بوده است که این موجب می‌شود رقبای آن‌ها در رقابت برای بردن آن، بسیار خاص‌تر شوند. به نظر می‌رسید که رابرت لواندوفسکی در سال ۲۰۲۰ این جایزه را دریافت کند، اما به دلیل تأخیرهای ناشی از همه‌گیری کووید -۱۹ در سراسر جهان، تصمیم به لغو آن گرفته شد.

کاپیتان لهستان در آستانه اعطای توپ طلای ۲۰۲۲ در روز دوشنبه هفته آینده، ناراحتی خود را حین بحث در مورد احتمال کسب این جایزه توسط بنزما اعلام کرد. او به رسانه اسپانیایی موویستار پلاس گفت: "بنزما احتمالاً یکی از افراد مورد علاقه برای بردن توپ طلا است، البته اگر آنها آن را لغو نکنند، احتمالاً او این توپ طلا را خواهد برد."

لواندوفسکی قبل از لغو آن در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب این جایزه شد. او برای بایرن مونیخ ۵۵ گل به ثمر رساند و ۱۰ پاس گل داد، با این حال توانست با گرفتن جایزه بهترین بازیکن فیفا و جایزه بهترین بازیکن سال یوفا، از دست دادن توپ طلا را جبران کند.

مسی امسال در لیست ۳۰ نفره امسال قرار نگرفته است. این مراسم روز دوشنبه برگزار می‌شود و بنزما پس از کمک به رئال مادرید در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته، برای نخستین‌بار این جایزه را فتح خواهد کرد.

کد خبر 611923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.