عزم لوئیزیانا برای کاهش کربن حاصل از صنعت

مدیران ایالت لوئیزیانا در جنوب آمریکا در نظر دارند با همکاری کمپانی‌های انرژی، انتشار کربن از صنایع را به حداقل برسانند و مانند الگویی برای سایر مناطق دنیا عمل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتشار گازهای آلاینده ناشی از فعالیت‌های صنعتی نقش مهمی در آلودگی هوا و افزایش تغییرات اقلیمی در شهرهای سراسر جهان ایفا می‌کند و همین امر، توجه بسیاری از مدیران را به اعمال اقداماتی جهت به حداقل رساندن آن‌ها سوق داده است. در این رابطه، برنامه‌ریزان لوئیزیانا مدعی شده‌اند که به‌زودی به پیاده‌سازی پروژه‌هایی برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسیدکربن در بخش صنعت خواهند پرداخت که به جذب و ذخیره کربن کمک زیادی می‌کند، ضمن این‌که رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

جذب و ذخیره کربن

مدیران لوئیزیانا پیش‌بینی کرده‌اند که اقدامات جدید آن‌ها با مشارکت کمپانی‌های مختلف به جذب سالانه حدود دو میلیون تن گاز دی‌اکسیدکربن منجر خواهد شد که اثربخشی این اقدام با کاهش کربن ناشی از جایگزینی حدود ۷۰۰ هزار خودروی موتوری با وسایل نقلیه الکتریکی برابر خواهد بود. از سوی دیگر، نوآوری‌هایی که به جذب و ذخیره کربن منجر خواهد شد، رشد اقتصادی را بدون قربانی کردن اهداف کاهش کربن برای تحقق هدف صفر تا سال ۲۰۵۰ به دنبال خواهد داشت. در واقع، همکاری بین مدیران لوئیزیانا و کمپانی‌های انرژی به مزایایی نظیر کاهش اثرات جزایر گرمایی، کاهش آلودگی هوا و رونق اقتصادی منجر خواهد شد که همه این مولفه‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند کیفیت زندگی شهروندان را در سراسر این ایالت به طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

به ادعای دولت لوئیزیانا، تنها مبلغی حدود ۱۹۸ میلیون دلار برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن در کارخانه‌های شهر دونالدسونویل در نظر گرفته شده و قرار است بخش اعظم آن برای رسیدن به این هدف در کارخانه تولید آمونیاک مورد استفاده قرار گیرد.

عزم لوئیزیانا برای کاهش کربن حاصل از صنعت

تولید انرژی بدون کربن

تقاضای آمونیاک آبی در سراسر ایالت لوئیزیانا رو به افزایش است؛ چرا که این ماده نوعی منبع انرژی بدون کربن به‌شمار می‌رود که می‌تواند ترکیبی از انرژی هیدروژنی را تشکیل دهد، ضمن این‌که خود به عنوان یک سوخت عمل کند. در واقع، آمونیاک آبی ترکیباتی نظیر نیتروژن و هیدروژن را در بر گرفته است که هنگام سوختن، هیچ کربنی از خود تولید نمی‌کند. در این راستا، مدیران لوئیزیانا در نظر دارند با کمپانی‌های انرژی به تولید هرچه بیشتر آمونیاک آبی بپردازند تا از این طریق، نه‌تنها مسیر رسیدن به هدف صفر انتشار کربن را کوتاه‌تر کنند، بلکه سراسر ایالات متحده آمریکا را از یک منبع انرژی بدون کربن برخوردار سازند تا در نهایت به کاهش اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا در کشور کمک کنند. علاوه بر این، اقدام جدید، لوئیزیانا را به شهر پیشرو در توسعه اقتصاد انرژی پاک در کشور آمریکا تبدیل خواهد کرد، ضمن این‌که در بهره‌گیری آن از تکنولوژی برای جذب و ذخیره کربن و همچنین تولید حجم زیادی از آمونیاک آبی اثربخش خواهد بود.

کد خبر 611906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.