بر اساس یک پیش بینی، ایران به دور بعد جام جهانی ۲۰۲۲ می‌رود!

در بسته‌ خبری این هفته‌ ورزش، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* از سال ۲۰۱۴ که پردرآمدترین فوتبالیست جهان اعلام می‌شود به صورت متناوب نام مسی و رونالدو در صدر بود، اما در سال ۲۰۲۲ کیلیان ام‌باپه توانست گوی سبقت را از آن‌ها برباید.

* براساس پیش‌بینی سایت فوتبال رنکینگ و طبق داده‌های بیش از ۱۰ هزار شبیه‌ساز؛ انگلیس در گروه B شانس اول صعود است و تیم ملی فوتبال ایران بالاتر از تیم‌های آمریکا و ولز مرحله گروهی را به پایان خواهد برد و تنها تیم آسیایی راه‌یافته به دور بعد خواهد بود.

* تیم ملی فوتسال ایران در فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب ژاپن شد و عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. در پایان این مسابقه کنفدراسیون آسیا به قهرمانی ژاپنی‌ها واکنش نشان داد و نوشت: حالا سامورایی‌ها پادشاه جدید فوتسال آسیا هستند.

* روزنامه دیلی‌استار انگلیس با اشاره به این نیمکت نشینی رونالدو در منچستریونایتد نوشت: دیوید بکهام تنها کسی است که می‌تواند رونالدو را از جهنم منچستر نجات دهد. بکهام مالک باشگاه اینتر میامی در لیگ فوتبال آمریکا است و تا کنون ستاره‌های زیادی از فوتبال اروپا و جهان به خدمت گرفته است.

* شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ پس از طی مراحل قانونی، علیرضا عبائیان ورزشکار رشته پاورلیفتینگ را به مدت ۲ سال از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

* مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول اتریش پس از پیروزی در گرندپری ژاپن نمی‌دانست که برای دومین بار متوالی قهرمان فرمول یک شده است. در حین پخش زنده تلویزیونی چهره متعجب ماکس فرستاپن به دنبال اعلام قهرمانی‌اش در فرمول یک ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته شد. مکس فرستاپن به دنبال پیروزی در گرندپری ژاپن توانست برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود قهرمان فرمول یک شود.

* مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا به عنوان رقابت‌های انتخابی واترپلو قهرمانی جهان (فوکوکا _۲۰۲۳) با شرکت ۱۱ تیم از شانزده تا بیست و دوم آبان سال جاری در شهر بانکوک برگزار می‌شود. تیم ملی واترپلو ایران در گروه نخست این مسابقات با قزاقستان، تایلند، ازبکستان، هند و کره جنوبی همگروه است.

* جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ فوتسال چند روز پیش به پایان رسید و تیم ملی کشورمان با باخت مقابل ژاپن در فینال به نایب قهرمانی بسنده کرد. AFC چهار پدیده فوتسال آسیا را نامزد این جایزه معرفی کرد. سالار آقاپور پدیده ۲۲ ساله فوتسال کشورمان با زدن ۴ گل در ۶ بازی جزو نامزدهای ستاره آینده دار فوتسال آسیا قرار گرفت.

* بنابراعلام شورای صدور رأی ایران نادو، محمد عزیزی ورزشکار رشته بوکس را به مدت ۴ سال از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. افسران کنترل دوپینگ ایران نادو، ۲ خرداد امسال با حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی که در شهر زاهدان برگزار شد اقدام به نمونه‌گیری از محمد عزیزی نمودند.

* کنفدارسیون والیبال آسیا اعلام کرد با درخواست میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ موافق است. این کنفدراسیون، دهه نخست شهریورماه سال ۱۴۰۲ را برای برگزاری این رقابت‌ها پیشنهاد داده است و قرار است فدراسیون والیبال ایران نیز با توجه به تقویم اجرایی خود زمان نهایی را اعلام کند.

* بعد از عقد قرارداد نهایی بین تولیدی پوشاک مجید با فدراسیون فوتبال ایران مقرر شد تا سی ام مهرماه از لباس جدید تیم ملی فوتبال کشورمان رونمایی شود. لباس تیم‌ملی ایران در جام جهانی قطر طرح و شکلی متفاوت از لباس فعلی این تیم خواهد داشت

* رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ساحلی کشور که با حضور ۱۲ تیم در دو گروه ۶ تیمی برگزار گردید با صعود تیم‌های فولاد هرمزگان و شهرداری بندرعباس به عنوان تیم‌های اول هرگروه همراه بود. رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی در فصل آتی با حضور ۱۰ تیم در یک گروه مسابقاتی از اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

* لیگ فوتبال کره جنوبی در حالی به پایان خود نزدیک شده که در فاصله سه هفته تا پایان، تیم سئونگنام پس از نتایج ناامیدکننده به لیگ یک فوتبال این کشور سقوط کرد.

* با اعلام فدراسیون بسکتبال، هادی سالم و محمد دوست دو داور بین المللی بسکتبال ایران از سوی فیبا آسیا برای قضاوت دو دیدار از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ٢٠٢٣ در بیروت دعوت شده‌اند.

* در راستای آماده‌سازی بهتر و مطلوب‌تر تیم ملی فوتبال کشورمان مسابقات هفته دوازدهم بیست و دومین دوره لیگ برتر بعد از پایان حضور تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. شایان ذکر است مسابقه معوقه هفته ششم لیگ برتر بین دو تیم ملوان بندرانزلی و فولاد به میزبانی ملوان انزلی در روز یازده آبان برگزار خواهد شد. به این ترتیب مسابقه دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز به بعد از آغاز جام جهانی موکول شد

* سی و شش سال از دیدار تاریخی تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و آرژانتین که با دو گل ماندگار مارادونا همراه بود، سپری شده است. علی بن ناصر، داور تونسی مسابقه که قضاوت بازی را بر عهده داشته و البته نتوانست هند مارادونا را تشخیص دهد، حالا مالک توپ آن مسابقه است و این توپ در ۱۶ نوامبر در حراج «گراهام بود» فروخته خواهد شد. این داور مدعی شده که احساس می‌کند حالا زمان مناسبی است که این توپ را با جهانیان به اشتراک بگذارد و او همچنین ابراز امیدواری کرد که خریدار آن را در معرض دید عموم قرار دهد.

* در جریان برگزاری چهارمین‌دوره مسابقات دوومیدانی قهرمان نوجوانان آسیا، ارشیا مصدقی رکورددار ملی پرش با نیزه نوجوانان و جوانان کشورمان با عبور از فراز مانع ۵.۰۰ متری در آسمان کویت، با کسب مدال نقره به کار خود در این مسابقات پایان داد.

کد خبر 611878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.