قیمت گوشی‌های آیفون افزایش می‌یابد؟

با افزایش قابل توجه هزینه‌های تولید آیفون، احتمال دارد که طرفداران این گوشی مجبور شوند برای خرید آن، پول بیشتری پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معرفی رابط کاربری One UI 5.0 توسط سامسونگ، شناسایی خودکار باج‌افزارها توسط Microsoft 365 Defender، مخالفت شورای عالی فضای مجازی با فیلترینگ دائم اینستاگرام و واتساپ، معرفی تراشه اسنپ دراگون XR2 پلاس نسل یک توسط کوالکام، ویژگی‌های گوشی ردمی K60 و افزایش احتمالی قیمت گوشی‌های آیفون جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

معرفی رابط کاربری One UI 5.0 توسط سامسونگ

سامسونگ تأیید کرد که طرفداران تا آخر ماه می‌توانند منتظر به‌روزرسانی One UI 5.0 باشند. سامسونگ چند وقت گذشته، با انتشار چندین نسخه بتا در حال آزمایش رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ در بازارهای منتخب بوده و اکنون در جریان کنفرانس SDC22 خود، درباره نسخه جدید One UI به‌طور مفصل صحبت کرد. طبق گفته این شرکت به‌روزرسانی One UI 5.0 تقریباً برای خروج از مرحله بتا آماده است و چیزی به زمان انتشار آن باقی نمانده است.

تاکنون سامسونگ چهار به‌روزرسانی بتای One UI 5.0 را برای سری گلکسی S22 در چند بازار منتشر کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا چهارمین نسخه بتا آخرین نسخه خواهد بود یا خیر و همچنین تاریخ دقیق برای خارج شدن این رابط کاربری از فاز بتا ارائه نشده است. با این وجود در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ ۲۰۲۲ این شرکت اعلام کرد که مشتریان گلکسی S22 در سرتاسر جهان، می‌توانند به‌زودی از جدیدترین نسخه One UI لذت ببرند.

شناسایی خودکار باج‌افزارها توسط Microsoft 365 Defender

مایکروسافت می‌گوید که کاربران سازمانی سرویس Microsoft 365 Defender ازاین‌پس به قابلیتی برای شناسایی خودکار باج‌افزار دسترسی دارند. سرویس Microsoft 365 Defender در جدیدترین به‌روزرسانی می‌تواند حملات باج‌افزاری را مختل کند تا نگرانی کاربران تجاری درباره این نوع حملات سایبری خطرناک کمی آسوده شود. آن‌طور که PCWorld می‌نویسد، کاربران عادی فعلاً به این قابلیت جدید دسترسی ندارند.

مخالفت شورای عالی فضای مجازی با فیلترینگ دائم اینستاگرام و واتساپ

همزمان با قطع شدن اینترنت و ایجاد محدودیت‌های شدید برای آن، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات به طور پراکنده گفت‌وگوهایی با برخی منابع خبری داشت که به فیلترینگ دائم شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کرد. نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی پس از محدودیت‌های اخیر اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ برگزار شد. در این جلسه که با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور در عصر روز سه‌شنبه _نوزدهم مهرماه_ برگزار شد، گزارش وضعیت فضای مجازی کشور، میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و راهکارهای تقویت زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات ارائه شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اعضای شورای عالی فضای مجازی در این جلسه بر ضرورت توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال روی شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند و قرار شد زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی توسط دولت تقویت شده و برای حضور بیشتر کاربران تمهیدات و تسهیلات لازم پیش‌بینی شود. خیلی‌ها منتظر بودند در این جلسه‌ی شورای عالی فضای مجازی در خصوص فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ تصمیم‌گیری شود، اما اعضای این شورا به فیلترینگ دائمی پلتفرم‌های خارجی رأی ندادند.

کوالکام تراشه اسنپ دراگون XR2 پلاس نسل یک را معرفی کرد

کوالکام به‌تازگی از تراشه جدید اسنپ دراگون XR2 پلاس نسل یک خود رونمایی کرد؛ این تراشه درون هدست واقعیت ترکیبی کوئست پرو متا از آن استفاده شده است. متا دو روز پیش از هدست واقعیت مجازی جدید خود با نام Quest Pro رونمایی کرد. این هدست گران‌قیمت ۱۵۰۰ دلاری به تراشه جدیدی مجهز شده که کوالکام حالا آن را رسماً رونمایی کرده است. اسنپ دراگون XR2 پلاس نسل یک با قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسل پیش عرضه می‌شود.

ویژگی‌های گوشی ردمی K60

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی ردمی K60 احتمالاً با تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 و فناوری شارژ بی‌سیم رونمایی می‌شود. شیائومی احتمالاً گوشی‌های سری ردمی K60 را سال آینده میلادی رونمایی می‌کند؛ با این وجود مشخصات فنی این گوشی در فضای آنلاین فاش شده است. به نظر می‌رسد که گوشی‌های سری ردمی K60 به صفحه‌نمایش 2K از نوع AMOLED مجهز خواهد شد زیرا نسل فعلی گوشی‌های سری ردمی K که در چین عرضه شده‌اند پنل AMOLED دارند.

ردمی K60 شیائومی با پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 و باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۳۰ وات عرضه می‌شود. این دستگاه نخستین گوشی ردمی با قابلیت شارژ بی‌سیم خواهد بود. به احتمال زیاد این گوشی با جدیدترین نسخه MIUI بر پایه سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به دست مشتریان خواهد رسید.

پیش از رونمایی سری ردمی K60 نسل جدید پردازنده‌های رده‌بالای کوالکام معرفی می‌شود بنابراین احتمالاً مدل ردمی K60 پرو به پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 مجهز خواهد بود. در حال حاضر مشخص نیست که سری ردمی K60 به غیر از مدل استاندارد و مدل پرو، شامل چند مدل دیگر است. به احتمال زیاد شیائومی گوشی‌های سری ردمی K60 را در فصل اول سال آینده میلادی برای بازار چین رونمایی می‌کند. K60 در بازارهای بین‌المللی با نام POCO F5 عرضه می‎‌شود.

افزایش احتمالی قیمت گوشی‌های آیفون

با افزایش قابل توجه هزینه‌های تولید آیفون، احتمال دارد که طرفداران این گوشی مجبور شوند برای خرید آن، پول بیشتری پرداخت کنند. نشریه نیک‌کی آسیا در گزارشی نوشت که هزینه‌های تولید مدل‌های آیفون ۱۴ حدود ۲۰ درصد در مقایسه با مدل‌های آیفون ۱۳ افزایش پیدا کرده است. عامل اصلی این افزایش، حسگرهای جدید دوربین CMOS سونی است که به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و تراشه بیونیک A 16 به کار رفته در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس است که با قیمت ۱۱۰ دلار، ۲.۵ برابر بیشتر از مدل A ۱۵ است که در مدل‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ استفاده شده است.

این موضوع نشان می‌دهد چرا اپل در دو مدل استاندارد آیفون ۱۴، همچنان از تراشه نسل قبلی استفاده کرده است. تغییر نکردن تراشه مورد استفاده برای تولید آیفون ۱۴ بدون شک به اپل کمک کرده است هزینه‌های آیفون ۱۴ پرو را در کوتاه مدت تا حدودی جبران کند، اما تنها مشکل را به تأخیر می‌اندازد، زیرا مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ از تراشه A16 استفاده می‌کنند.

اکونومیک دیلی نیوز در گزارش جداگانه‌ای مدعی شد، اپل افزایش جدید قیمت از سوی شرکت TSMC که بزرگترین تأمین کننده تراشه برای این شرکت است و از اول ژانویه سال ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود را پذیرفته است. این افزایش قیمت‌ها نسبتاً اندک و سه تا ۶ درصد است، اما پس از افزایش ۲۰ درصدی قیمت از سوی شرکت TSMC پیش می‌آید که بزرگترین افزایش در یک دهه گذشته بود.

کد خبر 611873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.