میرزای نایینی، شخصیت علمی برجسته در جهان تشیع به شمار می‌رود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: میرزای نائینی، شخصیتی جهانی در حوزه علمی جهان تشیع به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز _پنج شنبه بیست‌ویکم مهرماه_ در پیش نشست کنگره بین‌المللی میرزای نائینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شخصیت میرزای نائینی، شخصیتی جهانی در حوزه علمی جهان تشیع به شمار می‌رود.

وی افزود: شخصیت این عالم فرهیخته، جامع از لحاظ علمی، معنوی، اجتماعی، سیاسی است و وظیفه ما، معرفی این چنین شخصیت‌هایی به جامعه و مردم است.

در ادامه آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه اصفهان در خصوص هدف کلی برگزاری چنین کنگره‌هایی، خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره‌ها برای جامعه امروزی که غرق در محتواها و خوراک‌های رسانه‌ای است، امری ضروری تلقی می‌گردد.

به گفته وی اگر چنین کنگره‌هایی بیشتر برگزار گردد، مردم با نقش روحانیت در جامعه بیشتر آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال، دبیر کنگره آیت الله میرزای نائینی نیز در این پیش نشست، تصریح کرد: سال جاری مصادف است با یکصدمین سال مهاجرت مرحوم آیت الله العظمی نائینی و به تعبیری تبعید ایشان از عراق به ایران که در قم مستقر شدند.

وی ادامه داد: جهت نکوداشت و پاسداشت ابعاد علمی مرحوم نائینی، چهار کمیته علمی جهت بررسی این مهم و پیشبرد اهداف تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا، لوح یادبود آیت الله العظمی میرزای نائینی به مناسبت پیش نشست کنگره بین‌المللی این عالم فرهیخته در آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی علیه السلام شهرستان نائین رونمایی شد.

این برنامه با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و رئیس کنگره، آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سجادی، مشاور استاندار اصفهان و جمعی از روحانیون، طلاب، مسئولان و مردم برگزار شد.

کد خبر 611847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.