درآمد باشگاه‌ها در جام‌جهانی/ ترفند فیفا برای دور زدن تحریم‌های مالی ایران

فدراسیون جهانی فوتبال به باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان در جام‌جهانی بازی می‌کنند پاداش خواهد داد و قرار است با راه‌حلی جدید باشگاه‌های ایرانی صاحب پاداش شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیفا اعلام کرد که در حدود ۱۹۰ میلیون پوند به باشگاه‌هایی که بازیکنانشان در جام‌جهانی قطر حاضر هستند، پول خواهد داد.

در این خصوص فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: فیفا به عنوان بخشی از تعهد خود برای به رسمیت شناختن سهمی که باشگاه‌های فوتبال در برگزاری موفقیت‌آمیز جام جهانی فوتبال انجام می‌دهند، امروز فرآیند درخواست برای برنامه مزایای باشگاه‌های خود را آغاز کرد که ۲۰۹ میلیون دلار بین باشگاه‌های سراسر جهان توزیع می‌شود.

فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که باشگاه‌ها می‌توانند برای هر یک از روزهای حضور بازیکنشان در تیم ملی مربوط در طول جام جهانی ۲۰۲۲ و دوره آماده‌سازی رسمی، حدود ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کند.

یکی از موضوعاتی که ممکن است برای ایران در دریافت این پاداش ویژه مشکل‌ساز شود، بحث تحریم‌هاست. فوتبال ایران مبلغ هنگفتی در فیفا به‌صورت بلوکه شده دارد و نمی‌تواند از آن استفاده کند. این شائبه پیش می‌آید که ممکن است باز هم پاداش ویژه باشگاه‌ها بابت داشتن بازیکن در جام‌جهانی بلوکه شود و قابل‌استفاده نباشد.

اما فیفا اعلام کرده است که باشگاه‌ها در این خصوص برای اولین‌بار می‌توانند ادعای دریافت پاداش حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی را به‌صورت دیجیتال به این نهاد ارسال کنند و از راه‌های دیگر به پول‌شان برسند. البته جزئیات این طرح اعلام نشده و باید دید در این باره چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

کد خبر 611839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.