جهاد سازندگی پشتیبان رزمی جنگ در دفاع مقدس بود

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جهاد سازندگی پشتیبان رزمی جنگ در دفاع مقدس بود و تلاش‌های ایثارگران جهادی در عرصه پشتیبانی رزمی و مهندسی- فنی نقش بزرگی در پیروزی عملیات‌های رزمندگان اسلام داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، امیر سرتیپ نبی سهرابی، در سی و چهارمین گردهمایی فرماندهان مهندسی -رزمی جنگ و جهاد که به میزبانی وزارت جهاد کشاورزی در سالن خوشه برگزار شد، با اشاره به نقش تأثیرگذار جهاد سازندگی در پیشبرد اهداف نظامی کشور در سال‌های دفاع مقدس اظهار کرد: ایثارگران جهادی در عرصه پشتیبانی رزمی و مهندسی - فنی نقش بزرگی در پیروزی رزمندگان اسلام بر عهده داشتند.

‌وی افزود: من در سال‌های دفاع مقدس حضور مؤثر عزیزان جهادگر را در خط مقدم و پشتیبانی جنگ با پوست و گوشت لمس کرده‌ام.

جانشین بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با اشاره به انگیزه و فناور بودن هسته اصلی جهاد سازندگی گفت: افراد مهندس و دانش‌آموخته فنی و فناور ابتکارات زیادی همچون جاده‌سازی، احداث انواع پل، ایجاد مواضع توپخانه، بیمارستان‌های صحرایی، قرارگاه‌های تیپ و لشگر کانال نفر، سایت‌های موشکی، دکل دیده‌بانی، تعمیر ادوات و خودروهای سنگین در جنگ بروز دادند.

سهرابی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از عملیات والفجر ۸ گفت: جهاد گیلان در عملیات والفجر ۸ با استقرار در شبه جزیره فاو، مجموعه تعمیراتی ایجاد کرد و به حدی پشتیبانی خوبی انجام شد که ما دغدغه‌ای برای تعمیر ادوات و خودرو نداشتیم. در پی بمباران‌های شدید منطقه‏، جهاد گیلان هدف حمله شیمیایی صدامیان قرار گرفت که اغلب این عزیزان به شهادت رسیدند.

وی افزود: این ایثارگری‌ها فراموش نخواهد شد و مردم و کشور قدردان این عزیزان هستند و ادامه راه آنان تضمین پیشرفت‌های آینده کشور خواهد بود.

کد خبر 611822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.