توپ جام جهانی ۱۹۸۶ و گل معروف مارادونا، در حراجی قرار گرفت!

توپی که مارادونا با آن در جام جهانی ۱۹۸۶ یکی از گل‌های ماندگار فوتبال را زد، در حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توپی که دیگو مارادونا با آن گل نمادین خود به نام "دست خدا" را به ثمر رساند، در ماه نوامبر به حراج گذاشته می‌شود، و می‌تواند تقریباً سه میلیون پوند به فروش برسد.

این بازیکن آرژانتینی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مقابل انگلیس از دست خود برای گلزنی استفاده کرد. توپ در حال حاضر در اختیار علی بن ناصر، داور سابق تونسی که قضاوت این دیدار را بر عهده داشت، است. با این حال، ناصر اعتراف کرد که نمی‌تواند این حادثه را تشخیص دهد و برای تصمیم‌گیری کار سختی داشته است.

بن ناصر گفت: "این توپ بخشی از تاریخ فوتبال بین‌المللی است، به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای تقسیم آن با جهان است. امیدوارم خریدار در موقعیتی باشد که بتواند آن را در معرض دید عموم قرار دهد یا به روش دیگری با عموم به اشتراک بگذارد."

اندکی پس از این حادثه جنجالی، مارادونا یک گل انفرادی خیره کننده به ثمر رساند که اکنون به عنوان "گل قرن" شناخته می‌شود. البته در این حراجی، چند چیز دیگر، از جمله پیراهن داوری ناصر و پیراهن امضا شده دیگری که بعداً او از مارادونا دریافت کرد نیز به حراج گذاشته خواهد شد.

پیراهن مارادونا که او در همان مسابقه بر تن داشت، اوایل ماه مه به قیمت ۷.۱ میلیون پوند فروخته شد که آن را به گران‌ترین یادگاری فوتبال تاریخ تبدیل کرد.

علاقه مندان می‌توانند از تاریخ بیست‌وهشتم اکتبر (ششم آبان ۱۴۰۱) به صورت آنلاین پیشنهاد خود را ارائه دهند و مراسم فروش این توپ در تاریخ شانزدهم نوامبر (بیست و پنجم آبان ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

کد خبر 611808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.