دریاچه شهدای خلیج فارس تهران میزبان اقوام ایرانی

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر از برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری وحدت اقوام به مناسبت هفته وحدت در مجموعه فرهنگی و گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: با توجه به تنوع و تعدد اقوام ایران زمین تلاش شده است تا هر روز از این جشنواره به یکی از اقوام ایرانی اختصاص یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، حسن صالحی اظهار کرد: مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس به مناسبت هفته وحدت، طی روزهای آینده میزبان جشنواره فرهنگی گردشگری وحدت اقوام خواهد بود.

وی افزود: این جشنواره که با محوریت تمرکز بر آداب و رسوم اقوام مختلف مستقر در فلات ایران زمین برگزار خواهد شد، دارای بخش‌های مختلفی همچون ویژه برنامه‌های شاد و مفرح تماشاگرمحور با حضور هنرمندان مطرح کشور، جشنواره عروسکی و برپایی غرفه‌های ارائه محصولات و صنایع دستی اقوام مختلف خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر ادامه داد: با توجه به تنوع و تعدد اقوام ایران زمین تلاش شده است تا هر روز از این جشنواره به یکی از اقوام ایرانی اختصاص یابد؛ به‌عنوان مثال یکی از روزهای برگزاری این جشنواره به اقوام جنوبی کشور از جمله بلوچ و عرب تعلق پیدا می‌کند و به همین ترتیب اقوام ترک، لر، کرد، گیلک و مازنی روزی مختص به خود خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره فرهنگی گردشگری وحدت اقوام با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره از بیستم مهرماه به مدت ١٠ شب در جزیره تنب‌بزرگ مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج برگزار خواهد شد.

کد خبر 611782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.