پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه احداث ۴۵ متری بلوار مصلی شرقی تا حر

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد از پیشرفت بیش از ۵۵ درصدی پروژه احداث چهل‌وپنج متری بلوار مصلی شرقی تا بلوار حر خبر داد و گفت: در قالب این پروژه، یک بلوار شامل سه خط عبور با عرض حدود ۱۳ متر در هر مسیر رفت‌وبرگشت، محل توقف حاشیه‌ای و رفیوژ میانی به عرض ۳.۵ متر اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمحمود ریحانی اظهار کرد: پروژه احداث چهل‌وپنج متری بلوار مصلی شرقی تا بلوار حر با هدف ایجاد دسترسی سریع به بخش جنوبی منطقه شهید معقول، کاهش بار ترافیک بلوار حر، پیش‌بینی دسترسی‌ها برای بخش‌های توسعه مجاور این منطقه، ایجاد ارتباط طرفین ریل راه‌آهن بدون عبور از بزرگراه صد متری، دسترسی مناسب برای شهرک شیرین و ایجاد ارتباط بین مسیر محمدآباد و انتهای بلوار حر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در پروژه احداث چهل‌وپنج متری بلوار مصلی شرقی تا بلوار حر، یک بلوار شامل سه خط عبور با عرض حدود ۱۳ متر در هر مسیر رفت‌وبرگشت، محل توقف حاشیه‌ای و رفیوژ میانی به عرض ۳.۵ متر اجرا می‌شود که این رفیوژ فضای سبز و درخت‌کاری خواهد شد، اظهار کرد: همچنین در این مسیر و در دو طرف بلوار مسیر ویژه دوچرخه، پیاده‌رو و فضای سبز اجرا خواهد شد.

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد با اشاره به پیشرفت بیش از ۵۵ درصدی پروژه احداث چهل‌وپنج متری بلوار مصلی شرقی تا بلوار حر، تصریح کرد: برای گذر از خط راه‌آهن که در مسیر پروژه قرار گرفته است، نیاز به احداث تقاطع زیرگذر بود که این پل تحت عنوان شهید هریری در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تقاطع شهید هریری شامل معبری به عرض ۱۰ متر در هر مسیر رفت‌وبرگشت با سه خط عبور و رفیوژ میانی به عرض ۳.۵ متر است، خاطرنشان کرد: همچنین دهانه این پل در هر سمت ۱۸ متر و حداقل ارتفاع پل بیش از پنج متر خواهد بود.

کد خبر 611775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.