چرمهین توان تبدیل به یکی از شهرهای توریستی را دارد

شهردار چرمهین گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم شهر را به بهترین نحو به گردشگران معرفی کنیم تا چرمهین به یکی از شهرهای توریستی منحصربه‌فرد کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهاب ثابت‌راسخ پیش از ظهر امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم مهرماه_ در نشستی با مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه مدیریت شهری چرمهین نگاه ویژه‌ای به پاسداشت مفاخر فرهنگی شهر دارد، اظهار کرد: با آغاز فعالیت به عنوان شهردار در دوره پنجم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به تقویت فرهنگ ایرانی، اسلامی و پرداختن به مفاهیم تاریخی و هویتی شهر داشتم و با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر در دوره ششم این مهم روندی رو به جلو داشته است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت چهره‌های ماندگار برای پویایی فرهنگی شهر استفاده کرد، افزود: معرفی چهره برجسته شهر به نسل جوان و دیگر شهروندان شهرهای ایران و سرمایه‌گذاری روی مباحث فرهنگی موجب تقویت زیرساخت‌های شهر می‌شود.

شهردار چرمهین با بیان اینکه مدیریت شهری تحقق این مهم را پس‌اندازی برای آینده شهر می‌داند، خاطرنشان کرد: چرمهین شهر تمدن، مشاهیر، آثار تاریخی و مناظر طبیعی به‌شمار می‌آید، از این رو تلاش شده است تا در کنار شناسایی چهره‌های شاخص شهر و معرفی آنان زیرساخت‌های گردشگری برای پذیرش بیشتر گردشگران و میهمانان تقویت شود.

ثابت‌راسخ ادامه داد: با توجه به اهمیت شناسایی چهره‌های فرهنگی هنری شاخص، ماندگار و تاریخ‌ساز، برگزاری جلسات کارشناسی در قالب این محورها و به شکل تخصصی‌تر با حضور معتمدان و کارشناسان امر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چرمهین در تاریخ کهن خود مهد پرورش عالمان فرهیخته‌ای بوده است، تاکید کرد: وجود عالم ربانی آیت‌الله حاج‌آقا رحیم ارباب مایه مباهات شهر چرمهین است، چراکه ایشان از مفاخر ایران و اصفهان به شمار می‌آید و کمتر کسی است که نام این عارف را نشنیده باشد.

شهردار چرمهین با اشاره به سابقه تاریخی شهر، تصریح کرد: بر اساس بعضی اسناد به جا مانده از مورخان، قدمت شهر به گذشته‌های بسیار دور باز می‌گردد و در کتاب یشتها از اوستا نیز ابیاتی در خصوص این شهر به نگارش درآمده که به دلیل زیبایی، داشتن طبیعت بکر و چشم‌اندازهای منحصر به فرد گذرگاه سیاحان، مسافران و کاروانیان فلات مرکزی ایران به غرب خوزستان بوده است.

ثابت‌راسخ گفت: یکی از اماکن دینی و زیبای شهر چرمهین که در ایام مختلف سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، آبشار شاهلولاک است، این آبشار دارای آبشارهای دائمی و فصلی است که آبشار فصلی آن به هلکی( Holoki ) معروف است و از دل دیواره سنگی در نزدیکی آبشار شاهلولاک سرازیر می‌شود.

وی افزود: در جنوب غربی شهر چرمهین مسجد تاریخی ناروندی واقع شده که قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال پیش و دوران قاجار می‌رسد و در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهردار چرمهین تاکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم شهر را به بهترین شکل به گردشگران معرفی کنیم تا چرمهین به یکی از شهرهای منحصر به فرد کشور تبدیل شود.

کد خبر 611755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.