طرح حمایتی برلین برای خانواده‌های بی‌خانمان

مسئولان شهر برلین، طرحی را موسوم به «مسکن در اولویت» در پیش گرفته‌اند که براساس آن افراد بی‌خانمان در مکان‌های مشخص سکنی داده می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات در برلین اعلام کردند که پروژه آزمایشی موسوم به «مسکن در اولویت» را گسترش خواهند داد و آن را به عنوان سیاست رسمی شهر اتخاذ خواهند کرد. نسخه اصلاح‌شده، زنان بی‌خانمان دارای فرزندان تحت تکفل و زوج‌های بی‌خانمان را پوشش می‌دهد.

ایده «مسکن در اولویت» تأمین سرپناه را به عنوان اولین گام کمک به بی‌خانمان‌ها در نظر می‌گیرد. شخصی که از این برنامه کمک دریافت می‌کند، به انبوهی از مزایا و طرح‌های کمکی از برنامه‌های بازآموزی گرفته تا برنامه‌های آموزشی و مشاوره سلامت روان دسترسی خواهد داشت.

طبق بیانیه مقامات محلی، ۹۵ آپارتمان تا چهارم اکتبر ۲۰۲۲ بخشی از تهیه مسکن برای پروژه آزمایشی را تشکیل داده است. زندگی افراد بی‌خانمان از زمان شروع آزمایشی به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

علاوه بر داشتن خانه، شرکت‌کنندگان در این پروژه همچنین مشمول دریافت خدمات اجتماعی، کمک در تجهیز آپارتمان و همچنین انواع خدمات انعطاف‌پذیر دیگر بودند.

طرح حمایتی برلین برای خانواده‌های بی‌خانمان

همه این امتیازها باعث شده است که کاتیا کیپینگ، سناتور ادغام، کار و امور اجتماعی برلین، این پروژه را موفقیت‌آمیز و یک استراتژی کلیدی برای رویکرد برلین به بی‌خانمانی بداند.

مسئولان شهر می‌گویند که قصد دارند برنامه موجود برای اجرای «مسکن در اولویت» را حفظ کنند و با هماهنگی و بودجه اضافی به تدریج آن را گسترش دهند. براساس بیانیه مطبوعاتی، بودجه سال ۲۰۲۲ به ۲.۸ میلیون یورو افزایش می‌یابد، درحالی‌که بودجه ۲۰۲۳ به ۳.۳ میلیون یورو خواهد رسید.

این شهر درمجموع ۶.۱ میلیون برای هر دو سال در نظر گرفته است و قصد دارد گروه‌هایی را که می‌توانند مشمول طرح «مسکن در اولویت» شوند، گسترش دهد. گروه‌های اجتماعی جدید شامل زوج‌های بی‌خانمان و زنان دارای فرزندان تحت تکفل می‌شود.

سناتور کیپینگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اشاره کرده است که این رویکرد جدید به امر مهمی در مدیریت اجتماعی شهر تبدیل شده است. با این حال، کیپینگ درجاتی از نگرانی خود را در مورد این طرح ابراز کرد، زیرا مالکانی که مسکن را به شهرداری ارائه می‌دهند به صورت داوطلبانه در طرح شرکت می‌کنند.

طرح حمایتی برلین برای خانواده‌های بی‌خانمان

کد خبر 611723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.