ایجاد ۳ فضای کار اشتراکی در اصفهان بر اساس برنامه ۱۴۰۵

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: شهرداری متعهد شده است در برنامه ۱۴۰۵، سه فضای کار اشتراکی برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند که یکی از این فضاها با کمک یک شرکت دانش‌بنیان در سطح شهر راه‌اندازی شده است تا خدمات خوبی را به حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموختگان ارائه کند.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باعث رشد و توسعه کشور می‌شود، اظهار کرد: فضای کار اشتراکی، فضایی است که افراد علاقه‌مند، کارآفرین و صاحب دانش را در یک مکان گرد هم می‌آورد تا بتوانند با پرداخت کمترین هزینه‌، دسترسی به امکانات شبکه ملی اطلاعات و دانش مورد نیاز را داشته باشند.

وی ادامه داد: در فضای کار اشتراکی، تعامل و همکاری می‌توانند با یک رقابت خوب و سالم و فضای دوستانه نیازهای همدیگر را در حوزه فناوری اطلاعات برآورده کنند که نتایج بهتری برای شهر و شهروندان به ارمغان آورد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری متعهد شده است که در برنامه ۱۴۰۵، سه فضای کار اشتراکی برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند که با همت مدیریت ارشد شهر یکی از این فضاها با کمک یک شرکت دانش‌بنیان در سطح شهر راه‌اندازی شده است تا خدمات خوبی را به حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموختگان و حدود ۳۰ شرکت فعال در این صنعت ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته امکانات فضای کار اشتراکی در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی فراهم شده است که این فضا در محیطی تازه‌ساز و دلچسب آماده خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، نوپا و همچنین دانشجویان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود، افزود: با توجه به قرارداد مشارکتی با شرکت «فرصت‌آفرینان خلاق فردا» داریم و نام تجاری این شرکت برای محصولات، «آبی سفید» است، فضای کار اشتراکی نیز با همین نام در دسترس شهروندان است.

ابطحی گفت: بیشترین تأثیر این فضاها بر اکوسیستم کارآفرینی و حوزه فناوری اطلاعات شهر است، همچنین ایجاد امکانات برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه دارد که علاوه بر این موضوع، می‌تواند از نظر کاهش هزینه‌ها نیز تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه بر خلاف کتابخانه‌ها که افراد باید در محیط آن ساکت باشند، فضاهای کار اشتراکی فضایی برای تعامل و هم‌افزایی فراهم می‌کند، تاکید کرد: به همین دلیل از برای افراد تازه‌کار فضایی استثنایی برای یادگیری بیشتر فراهم می‌شود. از سوی دیگر شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد به دلیل داشتن ماهیت تخصصی، نمی‌توانند تمام مسیرهای شغلی پیش‌روی یک جوان را به او نشان دهند، اما در فضاهای کار اشتراکی به دلیل حضور افراد در تخصص‌ها و مهارت‌های مختلف مسیرهای شغلی و رشد متنوعی برای جوانان ترسیم می‌شود که آنها با دیدن این مسیرهای شغلی و تطابق آن با نیازها و مهارت‌های خود، می‌توانند مسیر بهتری را برای ترقی خود انتخاب کنند.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های موفق دنیا و کشور در فضاهای کار اشتراکی به‌وجود آمدند و توسعه پیدا کردند که امیدواریم بتوانیم امکانات بهتری را برای جوانان علاقه‌مند به این حوزه فراهم کنیم.

کد خبر 611682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.