تعیین تکلیف اراضی کشاورزی با وجود سند پهنه‌بندی

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: تعیین تکلیف اراضی کشاورزی با وجود سند پهنه‌بندی انجام می‌شود.

علیرضا ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس سند پهنه‌بندی، تقاضاهای مالکان پلاک‌های واقع در حریم شهر را در کارگروه برنامه‌ریزی توسعه استان دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اراضی داخل حریم ضوابط خاص خود را دارد، پیشنهاد می‌شود شهروندان زمانی که پلاک آن‌ها داخل حریم قرار دارد، به دفتر توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری یا در منطقه محل سکونت خود به مسئول طرح تفصیلی مراجعه کنند، زیرا پلاک‌های واقع در حریم ضوابط بسیار خاص خود را دارد از این‌رو بررسی آن باید توسط کارشناسان ذی‌صلاح صورت پذیرد.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سال‌های زیادی اراضی واقع در حریم قانونی شهر درخصوص بارگذاری غیرکشاورزی بدون سند بالادستی بوده است، از این‌رو سند پهنه‌بندی حریم شهر اصفهان توسط مشاور تهیه و سال ۹۷ مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران را دریافت کرد و از آن زمان به بعد برای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به عنوان سند بالادستی پس از دریافت مصوبات لازم قابل اجرا است؛ این سند تکلیف اراضی واقع در حریم قانونی شهر را تعیین می‌کند و برای شهرداری و مالکان به مرجع قابل استناد است و نحوه بارگذاری اراضی در آن مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف اراضی کشاورزی با وجود سند پهنه‌بندی انجام می‌شود، گفت: کاربری اراضی حریم بیشتر کشاورزی است و در این اراضی بعضی قابلیت‌ها وجود دارد که در سند پهنه‌بندی برای هر پهنه قابلیت‌های بارگذاری آن مشخص شده است.

ستوده ادامه داد: در صورت انطباق درخواست مالکان واقع در حریم با سند پهنه‌بندی، پس از دریافت استعلام‌های لازم از دستگاه‌های مشخص شده در قانون، موضوع قابل طرح در کارگروه و شورای برنامه‌ریزی توسعه استان جهت دریافت مصوبه است.

کد خبر 611680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.