نباید جوانانی که فریب خورده‌اند را به چشم اغتشاشگر ببینیم

استاندار اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در واکنش به حوادث اخیر گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری میان اعتراض و اغتشاش تفکیک قائل شدند، ما نیز باید مراقبت کنیم و جوانانی که فریب خورده‌اند را به چشم اغتشاشگر نبینیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی، در گردهمایی فرمانداران استان با اشاره به اینکه دشمن با انواع فتنه انگیزی و تفرقه افکنی به دنبال تجزیه کشور است، اظهار کرد: زمانی گرفتار تأمین حداقل‌های دفاع از کشور بودیم اما امروز می‌بینید از کجا به کجا رسیده‌ایم؛ اما دشمن نمی‌تواند شاهد موفقیت جوانان ایرانی در سطح بین‌المللی باشد و از این رو تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به عقاید و باورهای مردم ما حمله کند و به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران الگویی موفق در دنیاست، ادامه داد: محدود کردن اخبار مثبت و امیدآفرین کشور ما، ترویج اخبار منفی، تربیت نفوذی و معاند ابزارهایی هستند که دشمن با کمک آنها سعی در تفرقه افکنی میان مردم‌مان را دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: میدان جنگ با دشمن عوض شده است، در گذشته دشمن نمی‌توانست با روش‌های خود فرآیند رسانه‌ای ممتد، هوشمند، مستمر و فراگیر را تعریف کند و هر چه می‌خواهد را به نوجوانان و جوانان ما ارائه دهد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: دسترسی دشمن به نخبگان، فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری بالا رفته است، اینها نتیجه نپرداختن ما به جهاد تبیین است و اکنون باید کار مستمر و مداومی را در دستور کار قرار دهیم و در مواجهه با دشمن رویکرد مناسبی را تعریف و به آن عمل کنیم.

وی خطاب به فرمانداران استان گفت: ضروری است در شهرستان‌ها جلسات مکرر و منظمی با نخبگان، اصناف، فعالان اقتصادی در قالب جلسات روشنگرانه و تبیینی برگزار و مسائل روز جامعه برای آحاد مردم شفاف و تبیین شود و جامعه نخبگانی ما باید هدف اصلی دشمن را بدانند و چهره واقعی آنها را به مردم نشان داده شود.

استاندار اصفهان انسجام ملی و وحدت اجتماعی را از مؤلفه‌های قدرت کشور ما دانست و گفت: فرآیند خدمت‌رسانی به مردم با سرعت قابل توجهی در دولت سیزدهم به پیش می‌رفت اما با این اتفاقات اخیر که کاملاً برنامه‌ریزی شده بودند دشمن سعی در توقف فرآیند خدمت رسانی دولت دارد.

مرتضوی با تاکید بر استدلال‌های قوی در مواجهه با سوالات جوانان مطرح کرد: وقتی به جان مأمور نیروی انتظامی ما تعرض می‌کنند به دنبال آسیب زدن به امنیت که یکی از مؤلفه‌های قدرت ماست هستند در این شرایط مردم می‌دانند اگر امنیت نباشد هیچ چیز نداریم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در واکنش به حوادث اخیر اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری میان اعتراض و اغتشاش تفکیک قائل شدند ما نیز باید مراقبت کنیم و جوانانی که فریب خورده‌اند را به چشم اغتشاشگران نبینیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در این مدت برخی هنرمندان، ورزشکاران موضع گیری‌های نادرستی داشتند اما از تعلق خاطرشان به جمهوری اسلامی ایران مطلع هستیم، این افراد را نباید طرد کنیم بلکه باید با تبیین درست و اصولی به مسیر صحیح هدایت شوند.

کد خبر 611676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.