تولید کمپوست از ضایعات گیاهی در ریگا

شهرداری ریگا برگ‌ها، علف‌ها، شاخه‌ها و گل‌هایی که در فصل پاییز دچار تغییرات فصلی می‌شوند، در محیطی ویژه به کود آلی تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ریگاس مزی، شرکت شهرداری ریگا که مسئول نگهداری جنگل و پارک‌های شهری است، تصمیم گرفته با ایجاد اولین سایت کمپوست زباله باغ و پارک در لتونی، یک رویکرد دایره‌ای را برای عملیات خود معرفی کند. هدف از این کار پیاده‌سازی راه‌حلی پایدارتر، اقتصادی‌تر و سودمندتر برای پردازش تمام توده‌های آلی است که هر پاییز از سطح طبیعت شهر جمع‌آوری می‌شود.

تمام علف‌های بریده شده، برگ‌های افتاده، گل‌های پژمرده و شاخه‌ها در سایتی معین جمع‌آوری خواهد شد، سپس از کمپوست به‌دست‌آمده برای غنی‌سازی فضای سبز شهر استفاده می‌شود.

تولید کمپوست از ضایعات گیاهی در ریگا

آنیتا اسکودرا، رئیس هیئت مدیره «ریگاس مزی» در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این پروژه با سرعت بی‌سابقه‌ای اجرا شده است. ارزیابی دقیق وضعیت مخارج این شرکت نشان داد که هزینه‌های دفع زباله در این شهر به شدت در حال افزایش است و بیش از دو برابر برآورد شده است. واضح بود که راه‌حل‌های ریشه‌ای برای موضوع زباله مورد نیاز است. اکنون با همکاری "RIGAS Údeni" راه‌حلی سریع، پایدار و مقرون‌به‌صرفه پیدا شد. این پروژه از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه و پایدار است. در نهایت ما می‌توانیم به همه زباله‌های ارگانیک در سرزمینمان زندگی دوم بدهیم!"

سایت کمپوست بر اساس آئین‌نامه‌ای ایجاد شد که در ابتدای سال جاری اصلاح شده است و بر اساس آن الزامات اصلی برای ایجاد سایت‌های کمپوست زباله باغ‌ها و پارک‌ها مشخص شده است و یک روش ساده را ارائه می‌دهد.

فعلاً مکان مورد نظر در منطقه ورنوکروگس لتونی انتخاب شده است. متخصصان خدمات محیط زیست، مکان جدید ذخیره توده‌های بیولوژیکی و ساخت کمپوست در نزدیکی پایتخت را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

تولید کمپوست از ضایعات گیاهی در ریگا

کد خبر 611652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.