از کشف جسد یک زن در سطل زباله تا قربانی شدن پسر ۴ ساله در خودسوزی مادر

کشف جسد یک زن در سطل زباله، سرقت مسلحانه طلا، قتل هولناک پسر جوان در بازار، دستگیری کلاهبرداران ۴۱ میلیاردی و قربانی شدن پسر چهار ساله در خودسوزی مادر را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حوالی ساعت ۱۹ مأموران پاکبان شهرداری طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ از کشف یک جسد در داخل کاور در یکی از سطل‌های مکانیزه خبر دادند. با حضور مأموران و قاضی کشیک در محل کشف جسد مشخص می‌شود جسد متعلق به یک زن میانسال است که داخل یک کاور بسته‌بندی شده، قرار داده‌اند.

به گفته شاهدان این ماجرا دور گردن این جسد که در داخل سطل زباله کشف شده است یک طناب وجود داشت که از ظواهر مشخص است که وی با این طناب خفه شده است. با حضور مأموران آگاهی و تشخیص هویت، پرونده در خصوص کشف راز این جسد وارد عمل شدند.

سرهنگ محمدرضا علیزاده فرمانده نیروی انتظامی بهارستان از دستگیری قاتل زنی که شب گذشته جسد آن در سطل زباله پیدا شده بود خبر داد و اظهار کرد: با بررسی‌های فنی پلیس، قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد علت این قتل دلخراش، استفاده قاتل از مواد روان‌گردان بوده است و وی پس از تحقیقات اولیه و دستگیری قاتل پرونده به دستگاه قضائی ارجاع شد.

سرقت مسلحانه طلا

سردار سیدمحمد صالحی، فرمانده انتظامی استان خوزستان، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه طلا و جواهرات از سرنشینان یک دستگاه خودروی عبوری در محور اهواز_شوش دستورات ویژه جهت شناسایی و دستگیری عاملان سرقت به یگان‌های انتظامی شهرستان‌های شوش و اهواز ابلاغ شد.

وی افزود: مأموران پلیس‌های تخصصی شهرستان شوش با تسلط اطلاعاتی و انجام اقدامات خاص پلیسی کمتر از ۲۴ ساعت هویت اعضای باند سه نفره سارقان مسلح را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیات‌های مقتدرانه و ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح کلاشینکف، دو تیغه خشاب به همراه ۳۷ فشنگ و یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ به کار رفته در سرقت کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به پنج فقره سرقت مسلحانه اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: هیچ نقطه امنی برای سارقان مسلح به‌عنف که با اقدامات مجرمانه خود باعث سلب آسایش و امنیت شهروندان می‌شوند، وجود ندارد و با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

قتل هولناک پسر جوان در بازار

دقایق اولیه بامداد روز گذشته زنگ تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد مشهد به صدا درآمد و خبر وقوع یک جنایت، وی را به منطقه گلشهر کشاند. بررسی‌های مقدماتی حاکی از آن بود که دو جوان به دلیل اختلافات و کینه‌های قبلی با یکدیگر درگیر شده‌اند و سجاد که یکی از مصدومان در بیمارستان بود، جان خود را از دست داده است و دیگری در بیمارستان شهید هاشمی نژاد، تحت درمان قرار دارد.

با توجه به اهمیت موضوع و احتمال فرار فرد مجروح، بلافاصله قاضی محمود عارفی راد، دستور داد تا نیروهای انتظامی جوان ۲۲ ساله را در مرکز درمانی بازداشت کنند و خود نیز پس از انجام تحقیقات میدانی در محل وقوع جنایت عازم بیمارستان شهید هاشمی نژاد شد.

محمد جواد- ج (متهم تبعه خارجی) که فقط بخشی از سر و صورتش کبود شده بود در پاسخ به سوالات مقام قضائی گفت: به دلیل اختلاف‌هایی که با هم داشتیم، سال گذشته از مجتبی - ح (مقتول ۲۷ ساله تبعه افغانستان) شکایت کردم و بعد هم مجبور شدم تا رضایت بدهم اما او همچنان پشت سر من حرف‌های نامربوط می‌زد تا آبروی مرا ببرد.

من هم عصبانی شدم و هنگامی که او سوار بر موتورسیکلت برای خرید به شلوغ بازار آمده بود با او درگیر شدم و چند ضربه چاقو بر پیکرش فرود آوردم اما بعد دوستان او روی سرم ریختند و مرا کتک زدند.

تحقیقات قضائی که تا صبح روز گذشته به طول انجامید، بیانگر آن بود که متهم به قتل پس از ارتکاب جنایت، چاقوی خون‌آلود را نیز در همان منطقه به پشت بام یکی از ساختمان‌ها انداخته است که با جست‌وجوی کارآگاهان کشف شد.

بررسی‌های بیشتر در این پرونده جنایی توسط سروان منفرد (افسر پرونده) و با دستورات ویژه قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حالی ادامه دارد که یکی از افراد حاضر در این درگیری نیز بازداشت شده است.

دستگیری کلاهبرداران ۴۱ میلیاردی

سرهنگ محمد غلامی جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از جمله فروش زمین و خودرو از آنان کلاهبرداری کرده‌اند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی، اظهارات شاکیان پرونده را مورد بررسی قرار دادند، گفت: با تلاش مستمر و بی وقفه کارآگاهان، ۱۰ نفر شناسایی و دستگیر شدند. متهمان در بازجویی‌های انجام شده به ۳۱ فقره کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند و مبلغ کلاهبرداری شده از شاکیان پرونده ۴۱ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست تا ضمن توجه به هشدارهای پلیس در رابطه با پیشگیری از کلاهبرداری، هرگونه موارد مشکوک را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

قربانی شدن پسر ۴ ساله در خودسوزی مادر

رسیدگی به این پرونده از اسفند سال گذشته با گزارش یک آتش‌سوزی مرگبار در خانه‌ای در خیابان پیروزی آغاز شد. پس از گزارش این حادثه بلافاصله مأموران پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و مأموران آتش‌نشانی حریق را اطفا کردند و مشخص شد در جریان آتش‌سوزی پسربچه چهار ساله‌ای جان باخته و زن جوانی هم مجروح شده که از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

در ادامه جسد پسربچه به پزشکی قانونی منتقل شد و از آنجایی که مأموران آتش نشانی گزارش عمدی بودن آتش‌سوزی را اعلام کرده بودند مأموران پلیس شناسایی عامل یا عاملان آتش زدن خانه را در دستور کار قرار دادند. پلیس در نخستین گام به سراغ مادربزرگ خانواده رفت.

وی به مأموران گفت: از یک سال پیش دخترم میترا به بیماری افسردگی دچار شده بود و به همین خاطر با توافق همسرش تصمیم گرفتیم تا میترا و نوه چهار ساله‌ام به خانه ما بیایند و از آنها مراقبت کنیم. چند روز قبل از حادثه میترا اصرار داشت به خانه‌شان برگردد. من و همسرم چون نگران حالش بودیم مخالفت کردیم اما دخترمان آنقدر اصرار کرد که به ناچار پذیرفتیم و او با نوه‌ام به خانه برگشتند.

به خاطر شرایط روحی میترا سعی می‌کردم روزی چند بار با او تلفنی صحبت کنم تا روز حادثه که چندباری با او تماس گرفتم اما میترا پاسخ نداد و همین موضوع سبب شد نگرانش شوم و به سرعت به سمت خانه‌شان حرکت کردم. وقتی به سر کوچه رسیدم و ماشین‌های اورژانس و آتش نشانی و حریق را دیدم مطمئن شدم که برای میترا و پسرش اتفاقی افتاده است. بعد از خاموش شدن آتش با مأموران آتش‌نشانی به داخل خانه دخترم رفتم که جسد نوه و جسم نیمه‌جان دخترم را دیدم.

چند روز بعد و در حالی که مأموران به این نتیجه رسیده بودند که میترا دچار بیمار افسردگی حاد بوده و خودش خانه را آتش زده است از بیمارستان خبر رسید که میترا بر اثر شدت سوختگی جان باخته است. با اعلام این خبر و نظر مأموران در خصوص ماجرای خودسوزی میترا، همسرش با طرح شکایتی خواستار دریافت دیه فرزندش از صندوق بیت‌المال شد.

با تکمیل تحقیقات، گزارش پزشکی قانونی، مدارک پزشکی میترا و همینطور گزارش آتش‌نشانی، پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. همسر میترا در این جلسه گفت: شش سال پیش ازدواج کردم و هیچ مشکلی نداشتیم تا اینکه همسرم یک سال پیش به بیماری افسردگی شدید مبتلا شد و این حادثه اتفاق افتاد و زندگی‌ام نابود شده است. من از قضات درخواست می‌کنم تا دیه فرزندم از صندوق بیت‌المال پرداخت شود.

با پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

کد خبر 611650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.