بازسازی کافه محبوب مرکز لنکستر توسط شورای شهر

شورای شهر لنکستر از بازسازی و احیای یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کافه‌های شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لنکستر با اعطای مجوز به پیشنهادهایی برای احیای بنای قدیمی بی‌رونق اما محبوب خیابان کینگ در مرکز شهر، اعلام کرد که یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کافه‌های لنکستر که قدمت آن به قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد، به‌زودی مورد استفاده مجدد قرار خواهد گرفت.

شورا اعلام کرد که طرح‌های پیشنهادی برای این کافه قدیمی که بافت ساختمان آن طی چند دهه گذشته رو به زوال بوده است، کاربرد و ماهیت اصلی ساختمان را به‌عنوان یک کافه‌باغ دوست‌داشتنی در طبقه همکف حفظ و محل اقامت بازدیدکنندگان را در قالب پنج آپارتمان در طبقات بالایی و یک باغ آپارتمان رفاهی ارائه می‌کند. نمای کافه نیز با حفظ اصالت و ویژگی‌های خود تمیز و تعمیر می‌شود.

مالک فعلی این بنا در سپتامبر ۲۰۲۰ آن را به همراه چند ملک دیگر در همان حوالی خریداری و در حال حاضر از تصویب امکان بازیابی آن توسط شورای شهر ابراز مسرت کرده است. وی این اقدام را خبری عالی نه تنها برای ساختمان که برای مرکز شهر توصیف کرد، چرا که این کافه قرن هجدهمی یک مکان محبوب و دارای شخصیت تاریخی است و اکنون می‌تواند آینده درخشانی را نیز از آن خود کند.

این فرد متروکه شدن بنای قدیمی و زیبای کافه را در زمره جنایتی در حق یک میراث فرهنگی برشمرد و گفت: «طبقات بالایی ویران شده است، از سقف بنا آب چکه می‌کند و دیوارها نشست کرده‌اند. شیوع همه‌گیری کرونا کار را سخت‌تر کرد و وضعیت وخیم فعلی بنا را برجای گذشت. پیش از کرونا کافه وضعیت بهتری داشت.»

شورای شهر اعلام کرد بر اساس پیشنهادهای ارائه‌شده، قرار است طبقه همکف کافه در راستای بهبود دسترسی افراد توان‌خواه بازسازی و در محوطه آن نیز یک باغ میوه بزرگ ایجاد شود. یک آپارتمان مخصوص گذراندن تعطیلات نیز برای محوطه پشتی این باغ پیشنهاد شده است و چهار آپارتمان اقامتی مورد نظر برای بازدیدکنندگان در طبقات اول و دوم و آپارتمان پنجم در اتاق زیر شیروانی ایجاد خواهد شد.

شورا تصریح کرد: «بازسازی این کافه محبوب قرن هجدهمی نیازمند یک طرح بلندپروازانه تجاری است تا از عملیات بهسازی بنا حمایت کند و امکان ادامه فعالیت‌های کاربردی آن را فراهم آورد؛ لذا طرح‌ها به‌نحوی انتخاب شده است که تقاضا برای اقامت در آن از سوی بازدیدکنندگان وجود داشته باشد و آینده ساختمان را برای سال‌های آینده تضمین کند.»

شورای شهر خاطرنشان کرد که کافه محبوب مرکز شهر لنکستر شاهد تغییرات و پیشرفت‌هایی خواهد بود که شایسته این ساختمان دوست‌داشتنی قدیمی باشد، چرا که این کافه بخشی از میراث شهر است و باید محترم شمرده شود.

کد خبر 611599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.