محیط‌های ورزشی به مثابه مراکز درمانی هستند

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر سیاست‌گذاران تربیتی، ورزش را به عنوان محیط یادگیری مورد توجه جدی قرار دهند، به سرعت شاهد رفع اختلال‌های تربیتی خواهیم بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمد بطحائی در نشست رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با تأکید بر اینکه تربیت در محیط‌های یادگیری اتفاق می‌افتد، گفت: با نگاهی به رخدادهای اخیر می‌توان دریافت که باید در مسیر تربیت دقت نظر بیشتری داشته باشیم. کارآمدی محیط‌های یادگیری، کمرنگ شده و باید به سرعت چاره اندیشی کرد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خانواده نخستین پایگاه و محیط یادگیری است، اظهار کرد: مدرسه، هم‌سالان و جامعه نیز محیط‌های یادگیری هستند که از نظر جایگاه در رتبه‌های بعدی خانواده قرار می‌گیرند. مرجعیت تربیتی خانواده، امروزه بسیار متفاوت با گذشته است. پایبندی به خانواده در بین نوجوانان و جوانان کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: اگر سیاست‌گذاران تربیتی، ورزش را به عنوان محیط یادگیری مورد توجه جدی قرار دهند به سرعت شاهد رفع اختلال‌های تربیتی خواهیم بود. سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی و محیط‌های ورزشی به مثابه مراکز درمانی هستند که ما را در کم‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب می‌رسانند.

رئیس سازمان سما در ادامه سخنان خود ضمن معرفی اجمالی سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حدود ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در ۸۰۰ مدرسه سما در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند. این مجموعه با برخورداری از زیرساخت‌های بی نظیری از جمله نیروی انسانی، اعضای هیئت علمی، محققان، صاحب نظران حوزه‌های مختلف، امکانات و گستردگی در پهنه کشوری را می‌توان بی رقیب دانست.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای مدارس سما، خاطر نشان کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند به عنوان نقطه تعامل با فدراسیون‌ها باشد. برای اشاعه ورزش و روحیه ورزشکاری در میان دانش آموزان باید اقدامات جدی انجام داد.

وی در پایان از آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه سما برای توسعه ورزش در کشور خبر داد.

در ادامه این جلسه امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت السلام والمسلمین وحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی و رؤسای فدراسیون‌ها به ارائه مطالبی پرداختند.

لازم به ذکر است این نشست به همت حوزه ورزش و تربیت بدنی سازمان سما و با حضور رؤسای فدراسیون‌های هاکی، قایقرانی، ووشو، هندبال، ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، تنیس روی میز، اسکی، ورزش‌های دانش آموزی با هدف بررسی چگونگی راه اندازی مراکز استعدادیابی، ترسیم فرآیند استعدادیابی و آموزش استعدادیاب‌های ورزشی برگزار شد.

کد خبر 611577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.