۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
پله‌پله تا رفع محرومیت

آیین کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان امروز (چهارشنبه) با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، معتمدان محلی و جمعی از شهروندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز _چهارشنبه بیستم مهرماه_ به ایستگاه منطقه ۱۰ رسید و پروژه‌های مختلف عمرانی این منطقه با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح شد. این مراسم با حاشیه‌هایی خواندنی همراه بود.

* آئین افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۰ شهر اصفهان از میدان معراج (شش‌راه سابق) آغاز شد. این میدان که در محله حصه واقع شده است، یکی از پرترددترین و پرحادثه‌ترین نقاط محدوده منطقه ۱۰ محسوب می‌شود.

* خانواده شهدا و ایثارگران، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شهروندان محله حصه، نمایندگان جامعه روحانیت و مدیران شهری در این مراسم حضور داشتند.

پله پله تا رفع محرومیت



* آئین افتتاح رنگ و بوی هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) را داشت، از این رو ریش سفیدان محله و رئیس هیئت‌های مذهبی استان اصفهان نیز در این مراسم حضور داشتند.

* در حاشیه کلنگ‌زنی میدان معراج و خیابان شهید رئیسی از پدر شهید محمد حسین مرتضایی از شهدای مدافع امنیت کشور و حسین جنتی از یادگاران و جانبازان دفاع مقدس که در توسعه و آبادانی شهر مشارکت داشتند، تجلیل شد.

* پدر شهید مرتضایی در سخنانی از مدیریت شهر اصفهان برای اجرای پروژه‌های عمرانی در این محله تشکر کرد.

* عملیات ساخت میدان عروج و خیابان شهید رئیسی با فرمان شهردار اصفهان آغاز شد. علی قاسم‌زاده پیش از کلید خوردن روند اجرایی پروژه، گفت: «در هفته وحدت و سالروز میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) هستیم، از این رو با مدد از خداوند و اهل بیت آغاز عملیات این پروژه در منطقه و محله محروم حصه را آغاز می‌کنیم.»


* همزمان با آغاز پروژه سوت توسعه و آبادانی در محله به صدا در آمد تا شهروندان از این اتفاق و به حرکت درآمدن تجهیزات برای شروع پروژه اطلاع یابند.

* مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در حاشیه آئین کلنگ‌زنی میدان معراج خطاب به شهردار این کلان‌شهر گفت: «روز نخست کاری خود را در محله حصه آغاز کردید و این اتفاق امروز نتیجه همت مضاعف در توجه به محله محروم حصه است.»

* رضایی یکی از شهروندان محله که خود را از قدیمی‌های ساکن محله حصه می‌داند و از ساماندهی و ساخت میدان معراج بسیار خوشحال است، می‌گوید: هر روز در این میدان تصادف اتفاق می‌افتاد، خیلی از خانواده‌ها در تصادفات همین محل داغدار شدند، خوشحالم که بالاخره مسئولان فکری برای سر و سامان دادن به این میدان کردند.

* محمودی یکی از دیگر از ساکنان محدوده میدان شش راه نیز می‌گوید: «پدرم پارسال همین جا تصادف کرد و فوت شد؛ خیلی از این موضوع ناراحت بودم، اما حالا خوشحالم که این میدان سر و سامان می‌گیرد.»

پله پله تا رفع محرومیت

* صابری از دیگر شهروندان محله حصه است: «ناچارم هر روز برای رفتن به سر کار از این میدان رد بشوم، اما از خودم نگران نیستم بیشتر نگران بچه‌هایم هستم که باید از این مسیر به مدرسه بروند، خدا رو شکر با ایجاد این میدان مشکل رفع می‌شود، فقط امیدواریم ساخت آن خیلی طول نکشد و زودتر تمام شود.»

* در بخش دوم این ویژه برنامه کلنگ احداث پارک و زمین ورزشی خیابان مصلی به زمین زده شد؛ محله مصلی، عطار، دشتستان و فرسان پرترددترین محور این منطقه محسوب می‌شود.

* فرزندان شاهد و ایثارگر نیز در بخش دوم افتتاحیه قطعاتی را به صورت سرود اجرا کردند.

پله پله تا رفع محرومیت



* بانویی ۷۰ ساله که به گفته خودش از ساعت‌ها پیش در انتظار شروع برنامه بوده است گفت: «خوشحالم که این زمین ورزشی در این محل برای جوانان ایجاد می‌شود چون دقیقاً این نقطه محل تجمع معتادان شده و این کار به جوانان محله کمک می‌کند تا معتاد نشوند.»

* خانمی ۴۰ ساله که خودش را ساکن محله فرسان و کنار مادی معروف آن معرفی می‌کند گفت: «شهرداری دسترسی برای تردد ماشین‌ها در دو طرف این مادی ایجاد کند تا رفت و آمد سالمندان که نمی‌توانند پیاده راه بروند با خودرو از خانه‌هایشان فراهم شود.»

* مادری که دو فرزند پسر نوجوان هم دارد گفت: «کاش این سالن ورزشی زودتر ساخته شود تا اوقات فراغت بچه‌هایم سالم سپری شود.»

پله پله تا رفع محرومیت

* امیر سامع عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در مراسم کلنگ زنی پارک و زمین ورزشی محله مصلی پیشنهاد داد که این زمین ورزشی و پارک به نام نخستین شهید مدافع حرم شهر اصفهان «شهید ابوالفضل شیروانیان» نامگذاری شود.

* کلنگ آغاز احداث زمین ورزش و پارک خیابان مصلی توسط محمد مهدی شیروانیان فرزند شهید ابوالفضل شیروانیان بر زمین زده شد؛ پدر و فرزند شهید شیروانیان از سوی شهردار و مدیریت شهر اصفهان تجلیل شدند.

* سردار شیروانیان پدر شهید مدافع حرم ابوالفضل شیروانیان در حاشیه آئین کلنگ‌زنی زمین ورزشی و پارک خیابان مصلی، گفت: از مسئولان شهری که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پروژه‌هایی را به نام شهدا نامگذاری می‌کنند، تشکر می‌کنم.

پله پله تا رفع محرومیت

کد خبر 611537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.