وحدت؛ اسم رمز موفقیت جوامع اسلامی

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلافات، تفرقه، آشوب، اغتشاشات و ناامنی در جامعه برای مقابله با اقتدار نظام جمهوری اسلامی گفت: افراد جامعه باید تلاش کنند که در هفته وحدت هرگونه اختلافی را کنار بگذارد و اختلافات را با گفتمان‌های مناظره‌ای صحیح و عقلانی حل کند.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص هفته وحدت اظهار کرد: مسئله وحدت امت حول محور ولایت بر هیچ انسان خردمندی پوشیده نیست، رمز پیروزی هر ملت در جهان وحدت امت است و این عامل می‌تواند همه اقوام، مذاهب و سلایق مختلف را زیر چتر محوریت دینی گرد هم آورد.

وی یکی از آثار وجودی وحدت را مأیوس کردن دشمنان دانست و افزود: دومین نتیجه وحدت این است که اقتدار یک ملت را حول محور ولایت به نمایش می‌گذارد، همچنین راه را برای پیشرفت و عدالت در مسیر خودکفایی باز می‌کند و آرامش و امنیت به جامعه را به اندازه‌ای می‌رساند که هر کسی بتواند در شرایط مناسب به زندگی خود ادامه دهد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، تسلط و توسعه وحدت در جامعه را افزایش اقتدار ملت عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده‌اند که رمز پیروزی در جمهوری اسلامی ایران وحدت امت حول محور ولایت است، به همین دلیل تلاش می‌کنند که این وحدت شکسته شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلافات، تفرقه، آشوب، اغتشاشات و ناامنی در جامعه برای مقابله با اقتدار نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: این اقتدار حول محور ولایت و وحدت به دست آمده است بنابراین تلاش جامعه باید بر این باشد که در هفته وحدت هرگونه اختلافی را کنار بگذارند، روی مشترکات خود محکم بایستند و موارد اختلافی را با گفتمان‌های مناظره‌ای صحیح، منطقی و عقلانی حل کنند.

حجت‌الاسلام سالک با تاکید بر لزوم توجه به وحدت در شرایط کنونی جامعه گفت: موضوع وحدت مربوط به تمام جهان اسلام است و نمی‌توان کشورها را بر اساس ژئوپولتیک و جغرافیای آنها از یکدیگر جدا کنیم، واقعیت آن است که اسلام، قرآن، اهل بیت، قبله و خانه کعبه مهم‌ترین مشترکات ما هستند که باید مورد توجه جهان اسلام قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت در تمام کشورهای اسلامی و جهان اسلام، وحدت حول محور رسول خدا و اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: دشمنان جهان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالف شکل‌گیری و تقویت وحدت در کشورهای اسلامی هستند به همین دلیل است که در سوریه، پاکستان، افغانستان، عراق و حتی ایران اغتشاشاتی ایجاد می‌کنند تا بتوانند این فضای وحدت که رمز موفقیت امت اسلام است را به هم بزنند که راهکار حفظ وحدت در این شرایط توجه به محور دین یعنی رهبری و هدایت‌های آن خواهد بود.

کد خبر 611515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.