اعتلای سطح فرهنگی کودکان از رویکردهای مدیریت فرهنگی دولت مردمی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد اصلی دولت مردمی در حوزه مدیریت فرهنگی، تمرکز بر اعتلای سطح آموزشی و پرورشی کودکان عزیز ایرانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی، همزمان با هفته جهانی کودک و در راستای تحقق عدالت فرهنگی، کتابخانه عمومی ویژه کودکان واقع در بوستان «رسالت» در شرق تهران را افتتاح کرد.

وی در حاشیه افتتاح این کتابخانه به اهتمام ویژه دولت مردمی نسبت به مقوله آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، افزود: رویکرد اصلی دولت مردمی در حوزه مدیریت فرهنگی، تمرکز بر اعتلای سطح فرهنگی کودکان است زیرا هر چقدر برای کودکان اقدامات و برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شود در آینده شاهد نقش‌آفرینی جوانان پرشور و خلاق در جامعه خواهیم بود که به سربلندی کشورشان می‌اندیشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اما اگر در خصوص امور فرهنگی کودکان دچار کم‌کاری شویم در آینده شاهد آثاری نامطلوب برای جامعه خواهیم بود، از این رو مجموعه وزارت فرهنگ برای آشنایی بیشتر نسل کودک و نوجوان کشور با فرهنگ غنی کشور اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی با یادآوری جمله تاریخی «امید من به شما دبستانی‌هاست» از امام راحل گفت: امروز هم امید همه مردم ایران به کودکان است تا با همت این عزیزان فردای ایران سربلندتر باشد و ایران سرافراز در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی «هدهد سفید» ویژه کودکان واقع در بوستان «رسالت» در شرق تهران به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف تحقق عدالت فرهنگی همزمان با هفته جهانی کودک افتتاح شد.

کد خبر 611472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.