پیام وزیر ارشاد به ویژه برنامه "مهر سینمای ایران"

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت ویژه برنامه «مهر سینمای ایران» پیامی صادر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

سینما به منزلۀ آن «جام جهان‌بینی» است که با شفافیت و صراحت، حقایق معنوی و ارزش‌های والای الهی و انسانی را می‌تواند در پیش تماشاگران به منصۀ ظهور بنشاند.

سینما به دلیل جاذبۀ پرتوان و پرقدرت، آحاد مردم و طبقات مختلف اجتماعی را مجذوب مضامین عمیق ملی و دینی بر پردۀ نقره‌ای خود می‌کند.

ارتباطات نوین می‌تواند به آگاهی، پیوند و همدلی‌های فرهنگی و دستاوردهای معنوی منجر شود و سینما این فرصت را برای ما مهیا می‌کند که آثار ارزشمند، حقایق و ارزش‌های خود را به جهانیان معرفی نماییم.

صنعت تصویر در هماوردی تصویرها می‌تواند گفتمان انقلاب اسلامی و هویت ملی و دینی مردم ایران را به زبان هنر جلوه‌گر نماید. امروز سینماگران متعهد ما با توجه به پیشینۀ غنی فرهنگی کشور جایگاه ارزندۀ خود را در نقش آفرینی در میانۀ این میدان خطیر بازیافته اند. بی تردید حضور و ورود جوانان خلاق و باانگیزه به این عرصه، تأثیرگذاری آن را سرعت بخشیده و موجب شتاب بیشتر آن خواهد شد.

خوشبختانه سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی حیات تازه ای را تجربه کرده و با تکیه بر سخت کوشی و خلاقیت‌های هنرمندان با ذوق خود در عرصه‌ها و تجلی‌گاه های جهانی افق‌های تازه‌ای را تجربه کرده و افتخارات امید بخشی را از آن خود ساخته است.

ویژه برنامۀ مهر سینمای ایران فرصت مناسبی است تا استعدادهای جوان در سراسر کشور شناسایی و مورد حمایت دستگاه فرهنگی کشور قرار گیرند. اهمیت موضوع عدالت فرهنگی در دولت انقلابی و مردمی بر کسی پوشیده نیست و «مهر سینما» در این میان مجالی برای عدالت گستری فراهم آورده تا با توزیع فرصت‌ها نزد جوانان و پیشکسوتان کمتر شناخته شده، نقش خود را در بازآفرینی فرهنگ ایرانی اسلامی بهتر از پیش ایفا کند. این مهم جز با تلاش و فعالیت جهادی، فراگیر و انقلابی میسر نخواهد شد. از خداوند متعال برای تمامی دست اندرکاران، مدیران و هنرمندان گرامی که سرمایه‌های اصلی کشور عزیز ما، ایران اسلامی هستند، موفقیت و بهروزی خواستارم.

در پایان از سازمان امور سینمایی و سمعی بصری به پاس تلاش‌های بی وقفۀ خود برای تعالی و رونق بخشیدن به سینما و توجه ویژه به هنرمندان شریف و محجوب استان‌ها از رهگذر برگزاری این رویداد مهم سپاسگزارم و همگان را به پاسداشت حرمت و منزلت این هنر دعوت می‌کنم.»

برنامه مهر سینمای ایران توسط سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در مناطق مختلف کشور با اهداف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمایی کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری دردولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمایی ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر در حال برگزاری است.

کد خبر 611333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.