توجه به اقشار کم‌ درآمد رویکرد شورای ششم پایتخت

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکرد شورای ششم شهر تهران با رویکرد توجه به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه و محلات جنوب شهر و با رعایت عدالت اجتماعی و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران و رعایت حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز _سه‌شنبه نوزدهم مهرماه_ در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان ارائه گزارشی درباره اقدامات انجام شده در شهرک مسلمین منطقه ۱۸ به ویژه محله صاحب‌ الزمان، اظهار کرد: محله صاحب‌ الزمان در ناحیه سه منطقه ۱۸ تهران بین دو محله یافت‌آباد و شهرک ولی‌عصر واقع شده است.

وی ادامه داد: این محله از شمال به بلوار معلم، از جنوب به خیابان حسینی، از غرب به بلوار الغدیر و از شرق به خیابان شهدای دانش‌آموز محدود شده است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش‌هایی از این محله در گذشته جزو اراضی کشاورزی یافت‌آباد محسوب می‌شد که در دهه ۴۰ با ورود مهاجران به این محدوده اراضی آن قطعه‌بندی و تفکیک شد. به نحوی که بعد از چند سال محله‌ای جدید با هویتی مستقل به نام محله طهرانیه شکل گرفت.

وی افزود: در این میان رویکرد شورای ششم شهر تهران با رویکرد توجه به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه و محلات جنوب شهر و با رعایت عدالت اجتماعی و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران و رعایت حقوق شهروندی تلاش شد تا حداقل‌های نیاز ساکنان اینگونه محلات تأمین و به رسمیت شناخته شود.

شربیانی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به طرح پیگیری مشکلات طرح تفصیلی املاک واقع در محله صاحب‌الزمان توسط شهروندان و معتمدان محله به شورای شهر ارجاع شد.

وی گفت: پس از بررسی‌های فنی مقرر شد جهت تسهیل و تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی املاک درگیر در این محله با طرح توجیهی و امکان‌سنجی، موضوع از طریق مبادی قانونی پیگیری و اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری موجدانه شهرداری منطقه ۱۸ طرح در کمیته فنی و کارگروه کمیسیون ماده ۵ مطرح و در تاریخ ۱۶/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ طی بند ۱۵ مصوبه شماره ۶۴۵ مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 611306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.